نوشته شده توسط : سازآب

چربیگیر فاضلاب

به دنبال چربی گیر فاضلاب هستید؟ ما طیف گسترده ای از چربی گیرها را برای اهداف و ظرفیت های مختلف ارائه می دهیم. این شرکت چربی گیر استاندارد خانگی، صنعتی و کارگاهی تولید می کند و علاوه بر آن سفارش ساخت دستگاه هایی با مشخصات اصلی پذیرفته می شود. گروهی از مشاوران در محل تولید کار می کنند که می توانید برای توضیح در مورد سوالاتی که متوجه آنها نمی شوید به آنها مراجعه کنید.

هدف از نصب چربیگیر فاضلاب:

چربیگیر فاضلاب که به آن در زبانهای دیگر گریس سپراتور می گویند؛ دستگاهی است که تصفیه فاضلاب را قبل از تخلیه به فاضلاب انجام می دهد. نصب چربی گیر باید برای شرکت ها و افرادی که مقدار زیادی چربی را به سیستم لوله فاضلاب تخلیه می کنند ارائه شود:

تسهیلات تجاری جهانی و تخصصی: هایپرمارکت ها، قصابی ها، خواربار فروشی ها.

شرکت های فعال در تهیه و فروش غذاهای آماده: رستوران ها، کافه ها، غذاخوری ها؛ بوفه ها؛

تأسیسات صنعتی: انبارهای نفت، واحدهای تولیدی، کارگاه ها، سایت های درگیر در فعالیت های صنعتی.

شرکت های صنعت پردازش: کارخانه های کره، لبنیات، تولید کنندگان کنسرو گوشت و ماهی، لبنیات پنیر، کارخانه های فرآوری گوشت.

چربیگیر فاضلاب چگونه کار می کند؟

انواع دستگاه چربیگیر از اصل ته نشینی استفاده می کنند. چربی های موجود در فاضلاب قادر به شناور شدن و ماندن در سطح آب هستند. این فرآیند است که در فضای داخلی دستگاه چربی گیر انجام می شود.

از نظر ساختار خارجی، چربیگیر مخزنی به شکل مربع، مستطیل یا کروی است که معمولاً از مواد پلی اتیلنف ایبرگلاس، پلی پروپیلن ساخته می شود. برخی از انواع چربی گیرها از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. در هر صورت، این ماده ای است که در معرض اثرات منفی رطوبت بالا، عوامل تهاجمی، بارهای ساکن و سایر عوامل منفی قرار نمی گیرد.

فضای داخلی دستگاه چربی گیر توسط پارتیشن ها تقسیم شده و شبیه چندین محفظه به هم پیوسته است. زهکش ها از طریق لوله ورودی وارد چربی گیر شده و به طور متوالی از تمام محفظه ها عبور می کنند. به محض ورود فاضلاب خانگی به دستگاه، سرعت حرکت آنها کاهش یافته و فرآیند جداسازی آغاز می شود. ابتدا ذرات جامد به پایین محفظه می ریزند. سپس بخش های چربی ظاهر می شوند و به شکل قطرات بزرگ در می آیند. در برخی از انواع چربیگیر ها، ماژول های مخصوصی برای این منظور تعبیه شده است. پس از جداسازی، فاضلاب بدون چربی و شفاف شده را می توان به عنوان یک جزء بازیافتی استفاده کرد یا در لوله های فاضلاب تخلیه کرد. چربی گیر فاضلاب علیرغم طراحی ساده اش، یک سیستم تمیزکننده موثر است. نیازی به مصرف انرژی بالایی ندارد و نگهداری آن ارزان است. انواع چربی گیر گروه صنعتی سازآب از نظر اندازه، توان عملیاتی، قیمت و سایر پارامترها متفاوت هستند. پرسنل شرکت به شما توصیه می کند که کجا بهتر است دستگاه را نصب کنید و به شما می گوید که چقدر فضای خالی برای نگهداری کامل گیر چربی لازم است. جداکننده چربی وسیله ای قابل اعتماد و با قابلیت نصب آسان است که امروزه تصور مرکز تجاری، پذیرایی یا صنعت فرآوری بدون آن غیرممکن است.

چربی گیر (جداکننده چربی) مخزنی است که در یک فاضلاب متمرکز یا مستقل به منظور تصفیه فاضلاب تعبیه شده است. چربی گیر مجهز به دو نازل ورودی و خروجی است. پساب آلوده به مواد جامد و چربی های معلق وارد لوله ورودی می شود. از طریق لوله خروجی، توده های آب بدون چربی به فاضلاب تخلیه می شود. کل فرآیند تمیز کردن در داخل محفظه های چربی گیر انجام می شود.

چربی گیر در هر شرکتی که بر روی محصولات نیمه تمام و مواد خام کار می کند مورد نیاز است. همچنین در ایستگاه‌های خدمات، انبارهای نفت و کلیه تأسیسات، دستگاه چربی گیر نصب می‌شوند که در فاضلاب آن‌ها میزان بالایی از چربی‌ها و روغن‌های آلی وجود دارد. اتصال چربی گیر از نقطه نظر عملی مفید است و به شما امکان می دهد بدون زحمت به اهداف زیر دست یابید:

کار مطابق با استانداردهای زیست محیطی تجویز شده در اسناد نظارتی متمرکز بر حفاظت از طبیعت و حفاظت از سلامت؛

فرصت استفاده از اجزای استفاده ثانویه را بدست آورید: آب پردازش و کود.

از هزینه های غیر منتظره تمیز کردن فاضلاب جلوگیری کنید.

اصل عملکرد چربی گیرها بر اساس قوانین فیزیکی است. جداسازی چربی با این واقعیت امکان پذیر است که چربی از آب سبک تر است. او به سطح بالای آب می رود و همان جا می ماند. هنگامی که مقدار مشخصی کثیفی در دستگاه چربی گیر جمع می شود، سنسور سطح جرم چربی سیگنالی برای تمیز کردن چربی گیر ارسال می کند. در برخی از مدل های مدرن تر، پمپی برای پمپاژ لایه های انباشته شده ارائه می شود.

انواع چربی گیر:

علیرغم این واقعیت که همه چربی گیرها دارای یک اصل کار مشترک هستند، آنها از نظر هدف، ابعاد، هزینه و سایر ویژگی ها متفاوت هستند.

شرکت سازآب چربی گیرهایی در مدلهای زیر تولید می کند.:

چربی گیر تصفیه فاضلاب صنعتی تا ظرفیت 4000 لیتر.

چربی گیر خانگی (زیر سینک)، تا 175 لیتر؛

چربی گیرهایی تا 2000 لیتر.

برای ساخت باکس چربی گیر از موادی استفاده می شود که تحت تاثیر عوامل مختلف به شرح زیر قرار نمی گیرند:

عوامل تهاجمی: اسیدها و قلیاها؛

بارهای ثابت دائمی؛

رطوبت زیاد.

قبل از خرید چربی گیر ، مشخصات آن را مطالعه کنید. مهم است که دستگاه برای تولید شما مناسب باشد. اگر از انتخاب خود مطمئن نیستید، از خدمات مشاور استفاده کنید. مدیر به تمام سوالات پاسخ خواهد داد و به شما در انتخاب چربیگیر مناسب کمک خواهد کرد.

چربی گیر زیر سینکی:

چربی گیر زیر سینکی وسیله ای است که فاضلاب را از روغن و ذرات چربی در واحدهای کوچکتر مثلا در آشپزخانه های صنعتی پاک می کند. توصیه می شود دستگاه در جاهایی نصب شود که برای جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب ضروری است. همچنین به افزایش عمر سیستم لوله کشی کمک می کند.

چربی گیر که برای نصب در زیر سینک طراحی شده است، مشخصات فنی و عملکرد خاص خود را دارد. معمولاً این دستگاه محصولی است که حجم داخلی آن از 175 لیتر تجاوز نمی کند و بهره وری آن 1500 لیتر در ساعت است. همچنین چربی گیرهایی با اندازه کوچک وجود دارد که توان خروجی آنها دویست لیتر در ساعت است.

پهنای باند یک ویژگی مهم است، قبل از خرید باید مشخص شود. تنها زمانی که شما این پارامتر را بدانید، انتخاب مدل چربی گیر منطقی است.

عوامل زیر جهت تعیین ابعاد چربی گیر بایستی مورد بررسی قرار گیرد:

اوج تنظیم مجدد؛

سرعت ورودی آب؛

تعداد سینک های متصل

برای اینکه در هنگام نصب و بهره برداری دستگاه چربی گیر با مشکل مواجه نشوید، توصیه می شود قوانین ساده ای را دنبال کنید:

برای سهولت در نگهداری، فضای خالی بین بدنه دستگاه و دیواره های کابینت فراهم کنید.

اجازه ندهید روغن های معدنی و مصنوعی در فاضلاب تخلیه شوند.

اطمینان از حداکثر نزدیکی لوله ورودی به سینک؛

یک پایه به اندازه کافی قوی برای تله چربی ایجاد کنید.

چربی گیر زیرسینکی چربی های حیوانی و گیاهی را جذب و نگهداری می کند. بسته به تغییر دستگاه، دفع آلاینده های انباشته شده در داخل را انجام می دهد. آنها را تا زمان نگهداری در محفظه داخلی ذخیره می کند.

طراحی چربی گیر یک محفظه هرمتیک مجهز به پوشش قابل جابجایی، نازل های ورودی و خروجی است. در فضای داخلی دستگاه چندین محفظه در ارتباط با یکدیگر وجود دارد که در آن ها جداسازی طبیعی چربی ها اتفاق می افتد. پس از داخل شدن، زهکش ها حرکت خود را کاهش می دهند و ذرات چربی سبک به سطح آب شناور می شوند. پس از جداسازی، آب بدون چربی وارد سیستم لوله فاضلاب می شود و چربی وارد مخزن ذخیره می شود. با توجه به اینکه چربی گیر در محیطی بسیار آلوده کار می کند، نیازهای بیشتری برای انتخاب مواد برای ساخت آن تحمیل می شود. از پلیمرهای شیمیایی خنثی به عنوان مواد اولیه برای ایجاد کیس دستگاه استفاده می شود که در برابر خوردگی، رطوبت بالا، عوامل ساینده و تأثیر قلیایی ها و اسیدها حساس نیستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چربی گیر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

توصیه می شود چربی گیر فاضلاب در هر جایی که نیاز به جداسازی ذرات روغن و چربی وجود دارد نصب شود. چنین دستگاه هایی به طور موثر از سیستم لوله در برابر انسداد محافظت می کنند، فاضلاب را قبل از تخلیه تصفیه می کنند و همچنین تعدادی عملکرد مفید دیگر را انجام می دهند.

چربی گیر فاضلاب واحدهای تصفیه ای هستند که در یک فاضلاب متمرکز یا مستقل تعبیه شده اند. فاضلاب در نتیجه فعالیت های خانگی و صنعتی مردم ایجاد می شود. آنها حاوی مقدار زیادی سرباره هستند: قلیایی ها، اسیدها، ذرات خاک، چربی ها، روغن ها و مواد دیگر. فاضلاب قبل از تخلیه به شبکه فاضلاب، تحت یک روش تصفیه پیچیده قرار می گیرد. وظیفه چربی گیر جداسازی جزئی پساب های مایع به آب فرآیند، ذرات جامد و اجزای روغن چربی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چربی گیر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()