بویلر
نوشته شده توسط : سازآب

دستگاه های تصفیه آب برای دیگ بخار

مشکل تصفیه آب دیگ های بخار یا سیستم لوله کشی؟ رنگ آب فن دیگ مایل به قرمز، قهوه ای یا نوع دیگری است؟ آیا می دانید که تعمیر و نگهداری اصلاحی برای هر یک از این مشکلات هزینه بر است و به طور مستقیم بر عملکرد دیگ های صنعتی تاثیر می گذارد؟

اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است؛ سپس شما به جای مناسب آمده اید.

مواد شیمیایی تصفیه آب بویلر صنعتی :

مواد شیمیایی مورد استفاده در بویلرها آنهایی هستند که با رقیق کردن اکسیژن موجود در آب و تشکیل رسوب در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند.

فسفات دیگ بخار | مزایا و معایب

برای موارد خاص دیگ آبگرم یا لوله آتش نشانی نیز باید مواد شیمیایی تصفیه کننده در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برای محافظت از خطوط بخار از گازهای خورنده، پراکندگی جامدات یا لجن. درمیان دیگران.

تصفیه آب بویلر آبگرم چیست؟

ما مشکلات اصلی، علل و راه حل هایی را که باید بدانید و فوراً برای حل مشکلات تصفیه آب دیگ اجرا کنید، شرح خواهیم داد.

تشکیل رسوب و فرآیندهای خورنده در بویلرهای آبگرم و یا بخار باعث خرابی مکانیکی و کاهش راندمان کار می شود. تصفیه مناسب بویلرهای صنعتی شامل تعادل کامل مواد شیمیایی تصفیه داخلی، تصفیه آب خارجی، آموزش و پشتیبانی مداوم است. پس انداز پول و کاهش هزینه های تعمیر بویلر آبگرم و بخار یکی از اهداف تصفیه آب است. و همچنین حفاظت از محیط زیست با اطمینان از عملکرد سیستم در حداکثر سطوح کارایی نیز از دیگر اهداف استفاده از مواد تصفیه کننده شیمیایی یا سیستم های تصفیه آب می باشد. مشخصات فنی توسط تیم های متخصص تصفیه آب گروه صنعتی سازآب ارائه می شود که مشکلات کیفیت آب بویلر آبگرم یا بویلر بخار را عیب یابی می کنند. هدف اصلی این است که عملکرد دیگ‌ها ایمن، کارآمد و مستمر باشد.

دیگ بخار چیست و چگونه کار می کند؟

بیشتر بویلرها در صنعت برای تولید بخار استفاده می شوند. بخاری که تولید می کند بخار اشباع نامیده می شود و تنها با استفاده از یک پارامتر ترمودینامیکی که می تواند فشار یا دما باشد قابل تعریف است. بخار تولید شده توسط دیگ بخار وسیله ای برای انتقال انرژی از سوخت مصرفی است. انرژی احتراق از سوخت به آب منتقل می شود و بازده این انتقال انرژی کمتر از 100 درصد است.

مشکل زمانی به وجود می آید که انرژی حرارتی گازهای دودکش برای انتقال به آب ناکارآمد باشد. به همین دلیل است که عملکرد دیگ بخار 85٪ است و در شرایط دیگر می تواند 70٪ یا کمتر باشد. دیگ های بخار نیز وجود دارند که بخار فوق گرم تولید می کنند. برای تولید این نوع بخار، بخار اشباع شده باید انرژی اضافی دریافت کند. این نوع بخار با دو پارامتر برای تعیین آن تعریف می شود: فشار و دما. به طور مشابه، دیگهای بخاری وجود دارند که آب فوق گرم تولید می کنند.

اصول تصفیه آب خانگی از بویلرها :

صرف نظر از استفاده نهایی از بخار تولید شده توسط دیگ، اهداف اصلی تصفیه آب برای این تجهیزات صنعتی باید در نظر گرفته شود :

جلوگیری از تشکیل یا تولید رسوب و انواع رسوبات.

از ایجاد فرآیندهای خورنده توسط گازهای داخل دیگ بخار و سیستم های میعانات گازی خودداری کنید.

برای اطمینان از کیفیت خوب بخار، از تولید فوم و مواد جامد به داخل بخار جلوگیری کنید.

تصفیه آب دیگ صنعتی برای جلوگیری از رسوب :

تولید یا تشکیل رسوب یک اثر عایق ایجاد می کند که انتقال حرارت را به تاخیر می اندازد. اثر عایق بودن این رسوبات باعث افزایش دمای فلز می شود که در کوتاه مدت یا بلند مدت می تواند منجر به پارگی لوله ها در اثر گرمای بیش از حد شود. این رسوب به تدریج انتقال حرارت و در نتیجه راندمان تجهیزات و در نتیجه هزینه سوخت بالا را کاهش می دهد. در این وب سایت می خواهیم روش های اصلی و رایج برای جلوگیری از تولید رسوب در انواع بویلر  را به شما نشان دهیم.

کنترل مواد جامد از طریق تمیز کردن کنترل شده :

اولین راه برای کاهش تولید رسوب، کنترل بهتر سطح رهاسازی است. این فرآیند با نگه داشتن چرخه غلظت در محدوده توصیه شده، تجمع یا اشباع بیش از حد نمک های محلول یا مواد جامد پوسته را محدود می کند. برای کنترل بهتر یا بسته به وضعیت بویلر ، تمیز کردن مداوم سطوح و/یا کف باید در نظر گرفته شود.

تصفیه آب تغذیه بویلرهای صنعتی :

روش دوم کاربرد و کنترل تشکیل رسوب، استفاده از تجهیزات تصفیه خارجی یا پیش تصفیه آب است. سختی گیر آب از طریق فرآیند نرم شدن آب برای بویلرها وظیفه کاهش سختی آب و پر کردن مخزن تامین با آب با کیفیت بالاتر را بر عهده دارند.

تصفیه خارجی شامل فرآیندهای نرم کردن با استفاده از سختی گیر، تصفیه اسمز معکوس و املاح کامل آب است.

تصفیه آب داخلی برای دیگهای آبگرم و بویلر بخار :

سومین راه برای جلوگیری از تشکیل رسوب در لوله های بویلر صنعتی، تصفیه آب تغذیه با یک ماده شیمیایی ضد رسوب است که از تشکیل رسوب جلوگیری می کند. این کار با افزودن مواد شیمیایی برای جلوگیری از تشکیل رسوب در اثر رسوب یا انحلال یون‌های تشکیل‌دهنده رسوب مانند کلسیم، منیزیم و سیلیس انجام می‌شود.

تمیز کردن دوره ای داخلی انواع بویلر :

روش چهارم با هدف حذف رسوب و جلوگیری از چسبندگی بیشتر مواد جامد تشکیل شده، اجتناب از درجه عایق بیشتر در برابر انتقال حرارت است. این نوع تمیز کردن شوفاژ شیمیایی، تعمیر و نگهداری اصلاحی در نظر گرفته می شود. شما نباید با استفاده از روش های پیشگیری فوق به این مرحله برسید.

دستگاه تصفیه آب دیگ صنعتی برای جلوگیری از خوردگی :

خوردگی در بویلرها به دو دسته کلی و حفره ای طبقه بندی می شود. خوردگی عمومی به تمام سطح لوله ها یا هر قسمت فلزی گسترش می یابد. سوراخ شدن باعث آسیب بیشتر می شود زیرا غلظت آنها در یک منطقه کوچکتر است که باعث نفوذ یا تسریع سریعتر فرآیندهای خورنده می شود که منجر به شکست کلی مواد فلزی می شود.

حذف اکسیژن محلول در آب تغذیه بویلر و حفظ باقیمانده محصول حفاظتی در آب بویلر ضروری است. سطوح بالای اکسیژن بیشتر باعث گزش می شود. در صورت لزوم، استفاده از مواد شیمیایی پراکنده برای جلوگیری از تجمع ذرات رسوبی یا کریستال هایی که رسوبات تشکیل می دهند و باعث فرآیندهای خورنده و گرم شدن بیش از حد لوله ها می شوند، توصیه می شود. این را می توان توسط یک دستگاه تصفیه آب تعیین کرد، برای مشاوره مداوم در این باره با کارشناسان شرکت سازآب تماس بگیرید

تصفیه شیمیایی آب دیگ بخار صنعتی :

تصفیه شیمیایی یا داخلی آب بویلر راه حلی است که نیاز به نظارت مداوم بر هر پارامتر دارد و باید با شرایط هر تجزیه و تحلیل انجام شده در زمان معین مطابقت داشته باشد. آنالیز شیمیایی به کیفیت آب خوراک بستگی دارد. یعنی به مخلوط برگشتی میعانات، خط بخار و آب تشکیل دهنده یا بخشی از تصفیه یا پیش تصفیه آب اضافی باید به دقت توجه کنید. اگر تصفیه آب دیگ بخار برای یک آلاینده خاص وجود دارد، باید تجزیه و تحلیل شیمیایی انجام شود. اهداف اصلی تصفیه شیمیایی آب دیگ، جلوگیری از تولید فرآیندهای خورنده و تشکیل رسوب می باشد. شرایط اصلی برای راندمان بهتر تصفیه شیمیایی، کنترل خوب مواد شیمیایی، دمیدن کافی دیگ، پیش تصفیه آب آرایشی و حرارت دادن آب خوراک است. به لطف تجزیه و تحلیل آب دیگ بخار، اثربخشی تصفیه تایید می شود. بازرسی بویلر باید به عنوان بخش بسیار مهمی از نگهداری پیشگیرانه تجهیزات برنامه ریزی شود.

از دیگ بخار در کجا استفاده می شود؟

دیگ های بخار در موتورهای بخار (به عنوان مثال، در توربین های نیروگاه ها یا سیستم های رانش لکوموتیوهای بخار)، در یک کارخانه گرمایش (به عنوان مثال، در یک کارخانه نساجی یا متالورژی)، در کشاورزی برای گرمایش و تامین آب گرم دستی استفاده می گردد. همچنین از بویلر بخار می توان  برای تامین گرمایش ساختمان های مسکونی بزرگ استفاده نمود. از دیگ بخار در تاسیسات عمومی مجهز به خط لوله مرکزی گاز و تامین آب نیز استفاده می شود. به علاوه در مواردی که از گاز مایع در سیلندرهای مخصوص برای تامین سیستم گرمایش استفاده می شود استفاده می شود.

محدوده دیگ های بخار به مناطق ذکر شده در بالا محدود نمی شود. در صنایع فرآوری چوب، تولید مواد غذایی، در صنایع غذایی برای پخت و پز و بسته بندی محصولات نهایی، در پالایشگاه روغن و فرآوری آن، در ساخت مبلمان استفاده می شود.

اغلب دیگ های بخار در واحدهای صنعتی پرورش طیور و دام، در یک کارخانه پزشکی برای استریل کردن لباس ها و بسته بندی داروها، در صنایع سبک برای رنگرزی و تصفیه پارچه ها، در یک کارخانه برای تولید مصالح ساختمانی، در سایت های ساختمانی، به عنوان مثال، برای گرمایش. استفاده می شود.  

مهم! علاوه بر این، از دیگهای بخار در صنعت سوخت، به عنوان مثال برای تخلیه مخلوط سوخت استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع بویلر به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: