نوشته شده توسط : سازآب

مخزن آب پلی اتیلن مدرن

مخازن آب ذخیره سازی مایعات و مواد غذایی را مطابق با هدف کلی فراهم تولید و خریداری می نمایند و در صورت نیاز تخلیه می کنند. مخزن آب زیرزمینی پلی اتیلن به عنوان مخزن آب نسل جدید نشان داده شده است. علاوه بر اینها، یک مخزن آب افقی پلی اتیلن نیز وجود دارد . ظرفیت مخازن آب پلی اتیلن افقی از 200 لیتر به 5000 لیتر می رسد. مانند تمام محصولات پلی اتیلن تولیدی گروه صنعتی سازآب، مخازن آب افقی نیز برای غذا مناسب هستند.

از طرفی انواع مخزن آب پلی اتیلن زیرزمینی در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می گیرد. هم در کاربریهای خانگی و فردی و هم در استفاده صنعتی و شرکتی بسیار مورد تقاضا هستند. از جمله موارد  استفاده از مخازن پلی اتیلن افقی ویژه کاربردهای فردی می توان به آفت کش هایی که در مزارع قرار می گیرند یا آبی که برای آبیاری استفاده می شود؛ اشاره نمود. اگر از نظر کاربری سازمانی بخواهیم به مخازن پلی اتیلن فکر کنیم، به عنوان مخزن گازوئیل و سوخت استفاده می شود.

مخزن آب زیرزمینی پلی اتیلن تولید شده با سیستمی که مخصوص ذخیره سازی صنعتی است، دارای عمر طولانی و استحکام بالایی است. تحت تأثیر خوردگی و مواد ساینده مانند قارچ، قالب، بار با تناژ بالا یا انتقال وسیله نقلیه در محیط های زیرزمینی قرار نمی گیرد.

قیمت مخزن آب پلی اتیلن نسل جدید:

قیمت مخازن پلی اتیلن آب دفنی بر اساس واحد متفاوت است. علاوه بر این، قیمت مخازن آب زیرزمینی پلی اتیلن در مقایسه با قیمت مخازن آب تولید شده با مواد اولیه دیگر کاملاً مقرون به صرفه است. البته، گزینه های ویژه ای نیز وجود دارد. وقتی صحبت از طراحی پروژه خاص می شود، قیمت مخازن آب زیرزمینی پلی اتیلن نیز بر اساس پروژه تعیین می شود. با این حال، وقتی صحبت از گزینه های رنگی می شود، قیمت مخازن آب زیرزمینی پلی اتیلن تحت تأثیر قرار نمی گیرد. شما می توانید انواع مخازن پلی اتیلن  با رنگهای مختلف را با قیمت یکسان خریداری کنید.

مدل های مخزن آب پلی اتیلن نسل جدید:

وقتی از مخزن آب پلی اتیلن نسل جدید یاد می شود، مدل های مخزن آب زیرزمینی پلی اتیلن به ذهن متبادر می شود. مدل های مخزن آب زیرزمینی پلی اتیلن مخصوص محل استفاده طراحی شده و در امکانات مدرن کارخانه ما با تکنولوژی نسل جدید مخزن مقاوم در برابر شرایط زیرزمینی تولید می شوند.

مدل های مخازن آب زیرزمینی پلی اتیلن نسبت به مخازن فلزی و سایر مخازن ذخیره با سبکی، ضد زنگ بودن و علاوه بر قیمت، مزایا و برتری هایی دارند. مخازن ذخیره آب زیرزمینی پلی اتیلن ما که پس از تولید با نصب در محل توسط تیم های حرفه ای ما به صورت آماده برای استفاده تحویل داده می شود، در محدوده پشتیبانی و گارانتی پس از فروش به مشتریان ارائه می شود.

علاوه بر همه اینها، این مدل های مخزن آب را می توان چندین بار خریداری کرد و حجم آنها را افزایش داد. هنگامی که چندین مخزن آب خریداری می شود، با ارائه یک اتصال موازی می توان حجم را افزایش داد. اگر به این نگاه کنیم، مخازن آب متناسب با هر نیازی تولید و نصب می شوند.

ویژگی های مخزن آب پلی اتیلن مدرن:

مخزن آب زیرزمینی از مواد اولیه پلی اتیلن تولید می شود. تمام مخازن آب پلی اتیلن برای مواد غذایی بین المللی مناسب هستند و می توانند با خیال راحت در انبار مواد غذایی صنعتی استفاده شوند. می توانید مواد غذایی یا مایعات آشامیدنی را با خیال راحت در مخزن آب زیرزمینی پلی اتیلن تولید شده از این ماده خام نگهداری کنید.

علاوه بر اینها، علاوه بر سازگاری مواد اولیه پلی اتیلن ویژه ذخیره سازی مواد غذایی، تثبیت اشعه ماوراء بنفش نیز می باشد. بدین ترتیب با این مزیت هیچ گونه جلبک، کپک و قارچی در مخازن آب تولید شده از این ماده وجود ندارد. بنابراین، مایع یا غذای موجود در مخزن آب با سلامتی کامل حفظ می شود.

مخزن آب زیرزمینی با دو رنگ مختلف تولید می شود. این دسته از مخازن یا در رنگ آبی و یا در رنگ سفید قابل تولید می باشند. رنگهای دیگر از قبیل رنگ مشکی برای سیو مواد شیمیایی مناسب می باشند. از این منظر قیمت مخازن آب زیرزمینی پلی اتیلن نیز تاثیری ندارد. می توانید آب باران را با مخزن آب زیرزمینی پلی اتیلن نیز ذخیره کنید. به گفته دانشمندان در سال های اخیر؛ در آینده نزدیک بسیاری از کلان شهرها از جمله تهران یا شهرهای بزرگ اروپایی با کمبود آب مواجه خواهند شد. در برخی از کلان شهرها از مخازن پلی اتیلن زیرزمینی آب برای برداشت آب باران استفاده می شود. نه تنها این مخازن، بلکه تقریباً تمام مخازن ذخیره آب در دسته مخازن مدرن پلی اتیلن برای برداشت آب باران قابل استفاده هستند. در ضمن از آنجایی که قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد، از نظر قیمت نیز مزیتی دارد.

مخزن آب پلی اتیلن مدرن تولیدی گروه صنعتی سازآب - سوالات متداول

محل نصب مخزن آب پلی اتیلن چگونه باید باشد؟

مخازن پلی اتیلن مدرن زیر خاک مدفون شده اند. به همین دلیل منطقه ای که مخزن پلی اتیلن در آن دفن می شود باید تعیین شود. پس از انجام اقدامات لازم توسط مسئولین، اتصالات باید از نظر صحت تست شوند. باید اطمینان حاصل شود که هیچ وسیله نقلیه ای از منطقه ای که مخزن دفن شده است عبور نکند.

چه زمانی نیاز به تمیز کردن مخزن آب پلی اتیلن می باشد؟

از آنجایی که مخازن پلی اتیلن مدرن در زیر خاک مدفون هستند، همیشه همان محتویات داخل آن ذخیره می شود. به این ترتیب، تمیزی آن همیشه نادیده گرفته می شود. اگر محتویات حساس در مخزن ذخیره شده است، توصیه می شود پس از هر بار تخلیه آن را تمیز کنید.

چگونه مخزن آب پلی اتیلن را تمیز کنیم؟

نظافت مخازن پلی اتیلن همیشه مورد غفلت قرار می گیرد. می توان آن را با آب و برس از روی جلد تمیز کرد. از آنجایی که قسمت گلو تمیز کردن را آسان می کند، می تواند در یک برس به هر گوشه ای برسد. در انتخاب پاک کننده، توصیه می شود به بی بو بودن و نداشتن مواد شیمیایی سنگین توجه کنید.

چگونه مخزن آب پلی اتیلن را تعمیر کنیم؟

آسیب دیدن مخازن پلی اتیلن غیر از عوامل خارجی بسیار سخت است. اما مخازن آسیب دیده شما با استفاده از مواد اولیه ای که از آن تولید می شوند و با حفظ یکپارچگی طرح ساخته می شوند. تمام محصولات ذخیره سازی که تولید می کنیم در برابر نقص ساخت به مدت دو سال ضمانت می شوند.

چگونه مخزن آب پلی اتیلن را به خانه وصل کنیم؟

می توان آن را با اتصال تاسیسات وصل کرد که مخزن مدرن خود را که از قسمت کوپلینگ خریداری کرده اید به تاسیسات خانگی متصل کنید. با این روش اتصال می توانید از محتویات مخزن در منزل خود استفاده کنید. با اتصال زهکشی خانه خود به مخزن می توانید از تجمع زباله های خانه در مخزن اطمینان حاصل کنید.

کدام مخزن آب پلی اتیلن گروه صنعتی سازآب باید ترجیح داده شود؟

برای انتخاب دقیق ترین مخازن پلی اتیلن به سریع ترین روش می توانید با نمایندگان مشتریان ما تماس بگیرید. مدل های مخازن پلی اتیلن را می توانید در وبسایت ما بررسی کنید.

آیا می توان مواد غذایی را در مخزن آب پلی اتیلن نگهداری کرد؟

به دلیل داشتن مواد اولیه مناسب برای نگهداری مواد غذایی در مخازن پلی اتیلن مدرن می باشد. پلی اتیلن سازگاری غذایی دارد. مناسب بودن غذا در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. می توانید با خیالی آسوده مواد غذایی خود را در مخازن پلی اتیلن فود گرید نگهداری کنید.

چگونه می توانم مخزن آب پلی اتیلن مناسب خود را پیدا کنم؟

مناسب ترین مخازن بستگی به این دارد که از مخزن پلی اتیلن برای چه استفاده شود. از آنجایی که مخازنی است که در زیر زمین مدفون شده است، برای اهداف بسیاری استفاده می شود. شما می توانید با در میان گذاشتن هدف از استفاده خود با نمایندگان مشتریان ما به منظور یافتن کوتاه ترین راه، دقیق ترین مخزن پلی اتیلن مورد نظر خود را بیابید.

چگونه عایق مخزن آب پلی اتیلن بسازیم؟

از آنجایی که مخازن پلی اتیلن در زیر خاک مدفون هستند، از محیط خارجی و اشعه های مضر جدا می شوند. اما از آنجایی که از پلی اتیلن مرغوب تولید می شوند، این مخازن اشعه های مضر دریافت نمی کنند. بنابراین تشکیل جلبک در مخازن پلی اتیلن مشاهده نمی شود.

مخزن آب پلی اتیلن مدرن با چه موادی تولید می شود؟

مخازن مدرن با ماده اولیه ای به نام پلی اتیلن کم چگالی خطی در زبان شیمی تولید می شوند. این ماده خام تثبیت شده با اشعه ماوراء بنفش است. روش تولید این مخازن مونوبلوک می باشد. مخازن با استفاده از قالب هایی به صورت تک بلوک تولید می شوند. به لطف این روش تولید، مخازن پلی اتیلن دوام بیشتری دارند و از آنجایی که هیچ ضمیمه یا پرچ وجود ندارد، ماندگارتر می شوند. به علاوه این مخازن را می توان در هر رنگی تولید کرد. بنابراین، می توانید به راحتی مطالب مختلف خود را دسته بندی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخازن پلی اتیلن فود گرید و مخازن پلی اتیلن ذخیره سازی مواد شیمیایی به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سازآب

چربیگیر فاضلاب

به دنبال چربی گیر فاضلاب هستید؟ ما طیف گسترده ای از چربی گیرها را برای اهداف و ظرفیت های مختلف ارائه می دهیم. این شرکت چربی گیر استاندارد خانگی، صنعتی و کارگاهی تولید می کند و علاوه بر آن سفارش ساخت دستگاه هایی با مشخصات اصلی پذیرفته می شود. گروهی از مشاوران در محل تولید کار می کنند که می توانید برای توضیح در مورد سوالاتی که متوجه آنها نمی شوید به آنها مراجعه کنید.

هدف از نصب چربیگیر فاضلاب:

چربیگیر فاضلاب که به آن در زبانهای دیگر گریس سپراتور می گویند؛ دستگاهی است که تصفیه فاضلاب را قبل از تخلیه به فاضلاب انجام می دهد. نصب چربی گیر باید برای شرکت ها و افرادی که مقدار زیادی چربی را به سیستم لوله فاضلاب تخلیه می کنند ارائه شود:

تسهیلات تجاری جهانی و تخصصی: هایپرمارکت ها، قصابی ها، خواربار فروشی ها.

شرکت های فعال در تهیه و فروش غذاهای آماده: رستوران ها، کافه ها، غذاخوری ها؛ بوفه ها؛

تأسیسات صنعتی: انبارهای نفت، واحدهای تولیدی، کارگاه ها، سایت های درگیر در فعالیت های صنعتی.

شرکت های صنعت پردازش: کارخانه های کره، لبنیات، تولید کنندگان کنسرو گوشت و ماهی، لبنیات پنیر، کارخانه های فرآوری گوشت.

چربیگیر فاضلاب چگونه کار می کند؟

انواع دستگاه چربیگیر از اصل ته نشینی استفاده می کنند. چربی های موجود در فاضلاب قادر به شناور شدن و ماندن در سطح آب هستند. این فرآیند است که در فضای داخلی دستگاه چربی گیر انجام می شود.

از نظر ساختار خارجی، چربیگیر مخزنی به شکل مربع، مستطیل یا کروی است که معمولاً از مواد پلی اتیلنف ایبرگلاس، پلی پروپیلن ساخته می شود. برخی از انواع چربی گیرها از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند. در هر صورت، این ماده ای است که در معرض اثرات منفی رطوبت بالا، عوامل تهاجمی، بارهای ساکن و سایر عوامل منفی قرار نمی گیرد.

فضای داخلی دستگاه چربی گیر توسط پارتیشن ها تقسیم شده و شبیه چندین محفظه به هم پیوسته است. زهکش ها از طریق لوله ورودی وارد چربی گیر شده و به طور متوالی از تمام محفظه ها عبور می کنند. به محض ورود فاضلاب خانگی به دستگاه، سرعت حرکت آنها کاهش یافته و فرآیند جداسازی آغاز می شود. ابتدا ذرات جامد به پایین محفظه می ریزند. سپس بخش های چربی ظاهر می شوند و به شکل قطرات بزرگ در می آیند. در برخی از انواع چربیگیر ها، ماژول های مخصوصی برای این منظور تعبیه شده است. پس از جداسازی، فاضلاب بدون چربی و شفاف شده را می توان به عنوان یک جزء بازیافتی استفاده کرد یا در لوله های فاضلاب تخلیه کرد. چربی گیر فاضلاب علیرغم طراحی ساده اش، یک سیستم تمیزکننده موثر است. نیازی به مصرف انرژی بالایی ندارد و نگهداری آن ارزان است. انواع چربی گیر گروه صنعتی سازآب از نظر اندازه، توان عملیاتی، قیمت و سایر پارامترها متفاوت هستند. پرسنل شرکت به شما توصیه می کند که کجا بهتر است دستگاه را نصب کنید و به شما می گوید که چقدر فضای خالی برای نگهداری کامل گیر چربی لازم است. جداکننده چربی وسیله ای قابل اعتماد و با قابلیت نصب آسان است که امروزه تصور مرکز تجاری، پذیرایی یا صنعت فرآوری بدون آن غیرممکن است.

چربی گیر (جداکننده چربی) مخزنی است که در یک فاضلاب متمرکز یا مستقل به منظور تصفیه فاضلاب تعبیه شده است. چربی گیر مجهز به دو نازل ورودی و خروجی است. پساب آلوده به مواد جامد و چربی های معلق وارد لوله ورودی می شود. از طریق لوله خروجی، توده های آب بدون چربی به فاضلاب تخلیه می شود. کل فرآیند تمیز کردن در داخل محفظه های چربی گیر انجام می شود.

چربی گیر در هر شرکتی که بر روی محصولات نیمه تمام و مواد خام کار می کند مورد نیاز است. همچنین در ایستگاه‌های خدمات، انبارهای نفت و کلیه تأسیسات، دستگاه چربی گیر نصب می‌شوند که در فاضلاب آن‌ها میزان بالایی از چربی‌ها و روغن‌های آلی وجود دارد. اتصال چربی گیر از نقطه نظر عملی مفید است و به شما امکان می دهد بدون زحمت به اهداف زیر دست یابید:

کار مطابق با استانداردهای زیست محیطی تجویز شده در اسناد نظارتی متمرکز بر حفاظت از طبیعت و حفاظت از سلامت؛

فرصت استفاده از اجزای استفاده ثانویه را بدست آورید: آب پردازش و کود.

از هزینه های غیر منتظره تمیز کردن فاضلاب جلوگیری کنید.

اصل عملکرد چربی گیرها بر اساس قوانین فیزیکی است. جداسازی چربی با این واقعیت امکان پذیر است که چربی از آب سبک تر است. او به سطح بالای آب می رود و همان جا می ماند. هنگامی که مقدار مشخصی کثیفی در دستگاه چربی گیر جمع می شود، سنسور سطح جرم چربی سیگنالی برای تمیز کردن چربی گیر ارسال می کند. در برخی از مدل های مدرن تر، پمپی برای پمپاژ لایه های انباشته شده ارائه می شود.

انواع چربی گیر:

علیرغم این واقعیت که همه چربی گیرها دارای یک اصل کار مشترک هستند، آنها از نظر هدف، ابعاد، هزینه و سایر ویژگی ها متفاوت هستند.

شرکت سازآب چربی گیرهایی در مدلهای زیر تولید می کند.:

چربی گیر تصفیه فاضلاب صنعتی تا ظرفیت 4000 لیتر.

چربی گیر خانگی (زیر سینک)، تا 175 لیتر؛

چربی گیرهایی تا 2000 لیتر.

برای ساخت باکس چربی گیر از موادی استفاده می شود که تحت تاثیر عوامل مختلف به شرح زیر قرار نمی گیرند:

عوامل تهاجمی: اسیدها و قلیاها؛

بارهای ثابت دائمی؛

رطوبت زیاد.

قبل از خرید چربی گیر ، مشخصات آن را مطالعه کنید. مهم است که دستگاه برای تولید شما مناسب باشد. اگر از انتخاب خود مطمئن نیستید، از خدمات مشاور استفاده کنید. مدیر به تمام سوالات پاسخ خواهد داد و به شما در انتخاب چربیگیر مناسب کمک خواهد کرد.

چربی گیر زیر سینکی:

چربی گیر زیر سینکی وسیله ای است که فاضلاب را از روغن و ذرات چربی در واحدهای کوچکتر مثلا در آشپزخانه های صنعتی پاک می کند. توصیه می شود دستگاه در جاهایی نصب شود که برای جلوگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب ضروری است. همچنین به افزایش عمر سیستم لوله کشی کمک می کند.

چربی گیر که برای نصب در زیر سینک طراحی شده است، مشخصات فنی و عملکرد خاص خود را دارد. معمولاً این دستگاه محصولی است که حجم داخلی آن از 175 لیتر تجاوز نمی کند و بهره وری آن 1500 لیتر در ساعت است. همچنین چربی گیرهایی با اندازه کوچک وجود دارد که توان خروجی آنها دویست لیتر در ساعت است.

پهنای باند یک ویژگی مهم است، قبل از خرید باید مشخص شود. تنها زمانی که شما این پارامتر را بدانید، انتخاب مدل چربی گیر منطقی است.

عوامل زیر جهت تعیین ابعاد چربی گیر بایستی مورد بررسی قرار گیرد:

اوج تنظیم مجدد؛

سرعت ورودی آب؛

تعداد سینک های متصل

برای اینکه در هنگام نصب و بهره برداری دستگاه چربی گیر با مشکل مواجه نشوید، توصیه می شود قوانین ساده ای را دنبال کنید:

برای سهولت در نگهداری، فضای خالی بین بدنه دستگاه و دیواره های کابینت فراهم کنید.

اجازه ندهید روغن های معدنی و مصنوعی در فاضلاب تخلیه شوند.

اطمینان از حداکثر نزدیکی لوله ورودی به سینک؛

یک پایه به اندازه کافی قوی برای تله چربی ایجاد کنید.

چربی گیر زیرسینکی چربی های حیوانی و گیاهی را جذب و نگهداری می کند. بسته به تغییر دستگاه، دفع آلاینده های انباشته شده در داخل را انجام می دهد. آنها را تا زمان نگهداری در محفظه داخلی ذخیره می کند.

طراحی چربی گیر یک محفظه هرمتیک مجهز به پوشش قابل جابجایی، نازل های ورودی و خروجی است. در فضای داخلی دستگاه چندین محفظه در ارتباط با یکدیگر وجود دارد که در آن ها جداسازی طبیعی چربی ها اتفاق می افتد. پس از داخل شدن، زهکش ها حرکت خود را کاهش می دهند و ذرات چربی سبک به سطح آب شناور می شوند. پس از جداسازی، آب بدون چربی وارد سیستم لوله فاضلاب می شود و چربی وارد مخزن ذخیره می شود. با توجه به اینکه چربی گیر در محیطی بسیار آلوده کار می کند، نیازهای بیشتری برای انتخاب مواد برای ساخت آن تحمیل می شود. از پلیمرهای شیمیایی خنثی به عنوان مواد اولیه برای ایجاد کیس دستگاه استفاده می شود که در برابر خوردگی، رطوبت بالا، عوامل ساینده و تأثیر قلیایی ها و اسیدها حساس نیستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چربی گیر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

توصیه می شود چربی گیر فاضلاب در هر جایی که نیاز به جداسازی ذرات روغن و چربی وجود دارد نصب شود. چنین دستگاه هایی به طور موثر از سیستم لوله در برابر انسداد محافظت می کنند، فاضلاب را قبل از تخلیه تصفیه می کنند و همچنین تعدادی عملکرد مفید دیگر را انجام می دهند.

چربی گیر فاضلاب واحدهای تصفیه ای هستند که در یک فاضلاب متمرکز یا مستقل تعبیه شده اند. فاضلاب در نتیجه فعالیت های خانگی و صنعتی مردم ایجاد می شود. آنها حاوی مقدار زیادی سرباره هستند: قلیایی ها، اسیدها، ذرات خاک، چربی ها، روغن ها و مواد دیگر. فاضلاب قبل از تخلیه به شبکه فاضلاب، تحت یک روش تصفیه پیچیده قرار می گیرد. وظیفه چربی گیر جداسازی جزئی پساب های مایع به آب فرآیند، ذرات جامد و اجزای روغن چربی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با چربی گیر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سازآب

اصل عملکرد فیلتر تبادل یونی (سختی گیر رزینی):

تصفیه تبادل یونی زمانی ضروری است که کانی سازی به 100 میلی گرم نمک در هر 1 لیتر آب افزایش یابد. بالاترین عملکرد توسط فیلترهای مبتنی بر رزین های هیدروژن مشخص می شود. در برخورد با چنین تجهیزاتی، فلزات سنگین، عناصر سمی یا رادیواکتیو به هیدروژن ایمن تبدیل می‌شوند و نمک‌های کلسیم و منیزیم از مایع خارج می‌شوند.

سختی گیر رزینی با استفاده از محلول سدیم یون های فلزی را با یون های سدیم مبادله می کنند که باعث افزایش محتوای نمک و ایجاد واکنش های قلیایی می شود. این امر تعادل اسید و باز را تغییر می دهد و بر بدن انسان تأثیر منفی می گذارد. اما خود عناصر برای لوازم خانگی بی خطر هستند.

ماده کار غیر آلی و متخلخل است. برای اینکه تجهیزات سختی گیر آب به طور موثر کار کنند، رزین باید به طور دوره ای تمیز شود. فرکانس چنین رویه هایی با شدت عملکرد سیستم سختی گیر رزینی تعیین می شود. برای پردازش کارتریج رزین موجود در داخل سختی گیر رزینی باید از نمک خوراکی و اسید لیمو استفاده کنید. عمر مفید اعلام شده توسط تولید کننده سختی گیر رزینی حداقل 3 سال است. با استفاده از فیلتر تبادل یونی برای تصفیه آب، می توانید آن را نرم کرده و استرانسیوم، کروم، آهن و سایر ناخالصی های سنگین را از ترکیب حذف کنید.

ویژگی های تصفیه آب به روش تبادل یونی ( سختی گیر رزینی):

روش تصفیه آب با تبادل یونی بسیار رایج است و برای مصارف صنعتی و خانگی استفاده می شود. از آنجایی که سختی مایع آشامیدنی در نتیجه تجمع نمک های منیزیم و کلسیم ظاهر می شود، تبادل یونی سطح آنها را تغییر می دهد و ترکیب طبیعی را بازیابی می کند. فرآوری تبدیل نمک های معدنی را به سایر ساختارهای شیمیایی و در عین حال حفظ خواص آب، ترویج می کند. برای تمیز کردن مایع، یک مبدل یونی مخصوص در فیلتر قرار می گیرد و پس از آن با آب پر می شود. مایع شروع به تراوش از طریق مبدل یونی می کند که منجر به تغییر در ساختار شیمیایی آن می شود.

هنگامی که هوادهی لغو می شود، این فناوری باعث رسوب نمک های سختی نمی شود که نیاز کاربران به نصب سیستم های فیلتر اضافی را بی نیاز می کند.

3 فیلتر یونی برتر:

تعداد زیادی فیلتر با اصل عملکرد تبادل یونی برای فروش ارائه می شود. با این حال، برخی از مدل ها مستحق توجه ویژه هستند و موقعیت های پیشرو را در رتبه بندی ها اشغال می کنند.

اینها شامل نرم کننده برای  سختی گیر آب Ecosoft FU  می شود. برای مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است و قادر است تا 11.7 متر مکعب مایع در ساعت را جابجا کند. از جمله مزایای سیستم تبادل یونی اکوسافت، عدم وجود رسوب در حین کار، حداقل هزینه های نگهداری، عمر طولانی رزین تبادل یونی (تا 5 سال) و همچنین پشتیبانی از محافظت در برابر نوسانات برق است. راه های زیادی برای سختی گیری آب وجود دارد، اما تبادل یونی یا همان سختی گیر رزینی محبوب ترین آنها در نظر گرفته می شود. در لیست بهترین فیلترها، مدل BWT AQA PERLA 30 قرار دارد که دارای ابعاد فشرده و ویژگی های عملکردی زیر است:

تطبیق پذیری: این سیستم هم برای خانه های خصوصی کوچک و هم برای شرکت های بزرگ مناسب است.

طعم مطبوع آب پس از تجزیه و تصفیه رطوبت مواد مغذی نرم و خوشمزه می شود. در عین حال، پس از دوش گرفتن، پوست حالت ارتجاعی دارد و بوی خوبی می دهد.

سهولت نگهداری.

در دسترس بودن گزینه BIO.

دستگاه سختی گیر تبادل یونی اکوسافت برای مصارف خانگی طراحی شده است. این دستگاه می تواند تا 1.3 متر مکعب آب تمیز در هر ساعت کارکرد و مشکل رسوب روی لوازم خانگی را از بین ببرد. هزینه های نگهداری سیستم حداقل است و عمر سرویس اعلام شده بیش از 5 سال است. این واحد از اتوماسیون کار پشتیبانی می کند و از نوسانات برق نمی ترسد.

معیارهای انتخاب فیلتر تبادل یونی:

در جستجوی تجهیزات با روش تصفیه آب تبادل یونی، لازم است برخی از معیارهای انتخاب را به طور عینی ارزیابی کنید. از جمله:

درجه سختی: این شاخص بر شدت پردازش مورد نیاز تأثیر می گذارد. آب بیش از حد سخت می تواند به لوازم خانگی آسیب برساند، زیرا رسوبات و سایر آلاینده ها روی سطح آنها جمع می شوند. برای تعیین سطح سختی از ماده خاصی استفاده می شود که پس از غوطه ور شدن در آب رنگ مربوطه را به دست می آورد. با افزایش عملکرد، رزین های تبادل یونی بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

شاخص های عملکرد. حجم مجاز مایع تصفیه شده را نمایش می دهند که پس از 1 دقیقه کارکرد به دست می آید. هر چه مقدار بالاتر باشد، تمیز کردن سریعتر خواهد بود.

نیاز به بازسازی: میانگین فاصله بازیابی رزین ها را در زمانی که سیستم به طور مکرر استفاده می شود را نشان می دهد. یک رزین تبادل یون برای یک فیلتر در هر فروشگاه چنین تجهیزاتی فروخته می شود و جایگزینی مستقل آن بسیار ساده است. میانگین عمر مفید 400-700 لیتر مایع تصفیه شده است.

حجم آب زهکشی مجاز: این به شما امکان می دهد تعداد مجاز لیتر برای پردازش همزمان را تعیین کنید و همچنین تعداد دفعات هدایت تحت فشار آب کثیف به سیستم تصفیه را نشان می دهد.

رزرو لازم است: از آنجایی که حجم آب مصرفی به تعداد اعضای خانواده و تعداد لوازم خانگی بستگی دارد، برای نگهداری مایع از مخازن مخصوص استفاده می شود.

مزایا و معایب تصفیه آب توسط سختی گیر رزینی:

روش تبادل یونی تصفیه آب تقاضای زیادی دارد و در شرایطی استفاده می شود که شاخص های شوری از حد مجاز فراتر رفته و به 100 میلی گرم نمک در هر لیتر می رسد. چنین واحدهایی مشکل سختی های قوی موجود در آب را از بین می برند و مزایای زیادی دارند. این اجازه می دهد تا آنها را برای اهداف صنعتی و خانگی استفاده کنید.

از جمله ویژگی های مثبت و مزایای استفاده از سختی گیر رزینی عبارتند از:

تمیز کردن کارآمد با کمک چنین تجهیزاتی می توان نه تنها آب آشامیدنی را تهیه کرد، بلکه پساب های صنعتی را نیز تصفیه کرد. هیچ فناوری دیگری خواص کاری مشابهی ندارد.

حذف نمک های سختی و سایر ناخالصی های تحت فرآیند تبادل یونی.

سهولت استفاده و راه اندازی.

با این حال، این سیستم علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. ابتدا، کاربر باید به طور دوره ای رزین تبادل یونی را بازسازی یا جایگزین کند، که مستلزم صرف مقادیری هزینه مالی است. ثانیاً، ماده کار باید پس از استفاده دور ریخته شود. ثالثاً سرعت پردازش پایین است، زیرا رزین تصفیه آب یک ماده آبدوست نیست و فرآیند تبادل یونی کند است. واحدهای پیشرفته عاری از بسیاری از کاستی ها هستند. سازندگان آنها را به کاتالیزورهایی مجهز می کنند که تبادل یونی را تسریع کرده و مصرف معرف ها را کاهش می دهد. در نتیجه فیلتر تا حد امکان پربازده و کارآمد می شود.

سختی گیر برای اقامتگاهها:

در صورت نیاز به کاهش سختی تمام آب ورودی به محفظه، توصیه می شود از تاسیساتی که از نظر قدرت مناسب هستند استفاده شود. امروزه اغلب از مجموعه تجهیزات با رزین های تبادل یونی استفاده می شود.

اصل عملکرد سختی گیر آب  و قیمت آن:

مواد موجود در سختی گیر آب بی ضرر هستند. آنها به شکل پلاک یا یک لایه متراکم از مقیاس ترکیب نمی شوند. به تدریج، پس‌پر از یون‌های پتاسیم و منیزیم اشباع می‌شود. برای بازیابی عملکرد آن، شستشو، حذف آلودگی های انباشته شده، بازسازی با استفاده از محلول اشباع نمک معمولی استفاده می شود. سختی گیر رزینی اتوماتیک به طور مستقل آماده سازی محلول بازسازی، شستشو و سایر عملیات کاری را انجام می دهد.

استفاده از آن به شما امکان می دهد از ماشین های ظرفشویی و ماشین لباسشویی، گرمایش و سایر وسایل، سطوح لوله کشی محافظت کنید.

یک سختی گیر آب به کاهش قابل توجهی مصرف شستشو و مواد شوینده، برق و سایر منابع انرژی کمک می کند.

کاهش سختی و یونهای سخت موجود در آب تأثیر مفیدی بر وضعیت مو و پوست خواهد داشت.

چرخه های اصلی را که یک سختی گیر آب استاندارد تولید می کند با دقت در نظر بگیرید:

سرویس. این فرآیند برای تصفیه مایع استفاده می شود. آب ناخالص وارد مخزن می شود. هنگام عبور از سیستم های تصفیه آب از شر ناخالصی ها و آلاینده ها خلاص می شود و پس از آن از طریق تابلوی پایین تر و بالابر به خط به مصرف کنندگان تغذیه می شود. در طول این عملیات، سطح محلول بازسازی در حداکثر سطح حفظ می شود. بسته به میزان مصرف آب، سختی اولیه آن، مدت زمان چنین فرآیندی از یک روز تا یک هفته خواهد بود. حتی اگر سختی گیر آب با حداقل بار استفاده شود، باید حداقل هر 10-12 روز یک بار شستشو و بازسازی شود.

شستشوی معکوس با فشار قوی آب تولید می شود و یکی از مراحل فرآیند بازسازی است. برای اجرای آن، آب منبع (تصفیه نشده) در جهت مخالف جریان عملیاتی معمولی تامین می شود. جریان آب، پس‌پر را شل می‌کند، ناخالصی‌های مکانیکی مختلف را از آن خارج می‌کند. مدت زمان این عمل از 10 تا 30 دقیقه می باشد.

بازسازی: کل این فرآیند باید به دو بخش تقسیم شود:

تامین محلول نمک غلیظ با رزین های تبادل یونی وارد مخزن می شود و در آنجا به نسبت معینی با آب اصلی و تصفیه نشده مخلوط می شود. عبور از لایه backfill خواص اولیه آن را بازیابی می کند. مایع ناخالص با ترکیبات کلسیم و منیزیم، سایر ناخالصی ها، از طریق واحد توزیع پایینی و رایزر وارد سیستم زهکشی می شود. در این مرحله از شستشوی معکوس، به دلیل الزامات ایمنی آتش سوزی، آبرسانی به مصرف کنندگان قطع نمی شود. در طول عرضه محلول، سطح مخلوط احیا کننده در مخزن مربوطه کاهش می یابد تا زمانی که شیر قطع کار کند. مدت زمان عرضه محلول از 20 تا 40 دقیقه است.

فلاش آهسته (افست): این روش پس از فعال شدن شیر قطع انجام می شود. در این مرحله، عرضه محلول مخلوط احیا کننده متوقف خواهد شد. آب تصفیه نشده با استفاده از دبی کم به ورودی سیستم در جهت کار معمولی عرضه می شود. محلول احیا کننده، همراه با ناخالصی های انباشته شده در آن، به داخل زهکش هدایت می شود. در این مرحله سطح آب نمک در مخزن تغییر نمی کند. مدت زمان عمل حدود 30 دقیقه است.

فلاش مستقیم (طبیعی): در جهت عادی، از ورودی سیستم تولید می شود. در طی این روش، بقایای تمام ناخالصی ها به سیستم زهکشی تخلیه می شود و اولین قسمت از آب تصفیه شده از یون های کلسیم و منیزیم نیز تامین می شود. با افزایش فشار، سرعت جریان افزایش می یابد. چنین عملیاتی نه تنها آلاینده ها را حذف می کند. پس‌پر را فشرده می‌کند که کیفیت فیلتر آن را بهبود می‌بخشد. علیرغم اینکه عرضه نمک قرصی برای سختی گیر آب در خروجی متوقف نمی شود، استفاده از آن در این مرحله توصیه نمی شود. سطح محلول نمک در مخزن بدون تغییر باقی می ماند. مدت زمان شستشوی مستقیم 5 تا 15 دقیقه است.

افزایش سطح محلول احیا کننده: در این مرحله آب به مخزن مناسب می رسد. هنگامی که به یک علامت مشخص می رسد، یک شیر شناور فعال می شود، یا یک سنسور که سیگنالی را به واحد کنترل می فرستد. در ابتدا، غلظت چنین محلولی کم خواهد بود، اما به مرور زمان به مقدار مورد نظر افزایش می یابد. در این مرحله آب خروجی از سیستم به طور کامل تصفیه می شود. مدت زمان افزایش سطح از 5 تا 15 دقیقه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سختی گیر رزینی به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سازآب

مخازن فایبرگلاس را می توان در اشکال زیر ساخت:

مخازن فایبرگلاس افقی :

مخزن فایبرگلاس افقی به لحاظ طراحی و نصب آسان تر می باشد. مخزن فایبرگلاس افقی برای ذخیره سازی و حمل و نقل انواع سیالات خورنده و غیرخورنده بصورت کانتینری ها کامیونی مورد استفاده قرار می گیرد.

مخازن فایبرگلاس عمودی :

در مخازن فایبرگلاس عمودی، مزیت کاهش ابعاد کلی و امکان اضافه کردن مخازن در یک سیستم واحد وجود دارد . نصب مخزن فایبرگلاس بر روی سطوح یا تکیه گاه های خاص صورت می گیرد و می تواند بصورت زیرزمینی و یا روی زمینی قابل نصب باشد. در صورت وجود کانال های آب زیرزمینی بالا، مخزن فایبرگلاس در یک حلقه بتنی آماده متصل به دال با یک آرماتور فولادی نصب می شود. علاوه بر این، مخازن فایبرگلاس را می توان به شیرها، نردبان ها، سکوهای سرویس، فیلترها، پمپ ها، دستگاه های اتوماسیون و لنگرها مجهز کرد. قیمت مخزن فایبرگلاس بر اساس هریک از این آپشن ها تعیین می گردد. قطعا قیمت مخزن فایبرگلاس افقی با قیمت مخزن فایبرگلاس عمودی متفاوت خواهد بود علاوه بر این قیمت مخزن فایبرگلاس بر اساس میزان رزین و گرید الیاف تقویت کننده و ... تعداد قطعات و تجهیزاتی که بر روی مخزن نصب می گردد رنج متغییری دارد.

 

اهداف به کارگیری مخزن فایبرگلاس :

برای مشتریان ما که به سیستم های فاضلاب متمرکز متصل نیستند، گروه صنعتی سازآب نوع مخزن فایبرگلاس با عنوان مخازن سپتیک برای تصفیه فاضلاب تولید می کند. کارشناسان ما همواره شما را در انتخاب تجهیزات و اصلاحات با توجه به نیاز و حجم فاضلاب یاری خواهند کرد.

دستگاه سپتیک فایبرگلاس و اصل کار آن :

تصفیه فاضلاب در داخل مخزن سپتیک فایبرگلاس با استفاده از باکتری هایی که آلودگی را معدنی می کنند انجام می شود. این آلودگی به اجزایی تجزیه می شود که برای سلامتی کاملاً بی ضرر هستند. مزیت اصلی سپتیک تانک فایبرگلاس گروه صنعتی سازآب عدم نیاز به برق است. سپتیک تانک ها از لوله فایبرگلاس HTT ساخته شده اند که کیفیت بالای ثابت شده مواد کامپوزیت را تضمین می کند. عمر مفید سپتیک تانک فایبرگلاس حداقل 50 سال می باشد.

کار طراحی، نصب مخازن فایبرگلاس :

گروه صنعتی سازآب طیف کاملی از اهداف و مقاصد را در طراحی، ساخت، حمل و نقل و نصب تجهیزات خازنی و مخازن فایبرگلاس انجام می دهد. حضور تیم ساخت و ساز گروه صنعتی سازآب به شما این امکان را می دهد که کلیه نصب و راه اندازی دستگاه های فایبرگلاس را انجام دهید. علاوه بر این، ما از شرکت های ساختمانی پشتیبانی کامل می کنیم و کلیه اسناد فنی و دستورالعمل های نصب تجهیزات فایبرگلاس را ارائه می دهیم.

پشتیبانی فنی :

گروه صنعتی سازآب در تمامی مراحل همکاری مشتریان خود را همراهی می کند. در صورت نیاز، متخصص ما می تواند برای مشاوره دقیق در مورد انتخاب تجهیزات و نحوه نصب آن به سایت مراجعه کند.

خدمات تعمیر و نگهداری مخازن فایبرگلاس گروه صنعتی سازآب :

ما همچنین سیستم های مهندسی شده و مخازن فایبرگلاس موجود را تعمیر می کنیم. تعویض کامل یا جزئی قطعات منسوخ (بتنی، فلزی یا لایه) با فایبرگلاس امکان پذیر است.

مزایای کانتینرها و مخازن پلاستیکی و فلزی ما:

قابلیت اطمینان کافی و مقاومت در برابر سایش قابل توجه؛

هزینه کل تجهیزات نسبتا کم است.

امکان اجرا بر اساس درخواست خصوصی مشتریان

مقاومت شیمیایی بسیار خوب مخازن اعم از فایبرگلاس یا فلزی

مخازن ما از موادی مانند: فایبرگلاس تقویت شده، فایبرگلاس، فولاد ضد زنگ، فلز تا حجم 150 متر مکعب ساخته شده و در محدوده نسبتاً گسترده ای با اهداف زیر به بازار عرضه می شوند:

مخازن فایبرگلاس آب آشامیدنی

مخازن فایبرگلاس تفکیک و تجزیه زباله های بهداشتی و  فاضلاب

مخازن فایبرگلاس آتش نشانی

مخازن فایبرگلاس مواد غذایی

مخازن فایبرگلاس ذخیره سازی مواد شیمیایی و سوختها

مخازن اسید، قلیایی، نمک، الکل.

اگر تصمیم به خرید مخزن فایبرگلاس و یا خرید مخازن استیل تولید شده در کارخانه های گروه شرکت های سازآب دارید، حتما شرایط استاندارد نگهداری را با ضمانت رعایت کنید که نه تنها برای محصولات غذایی، بلکه برای محلول ها، ترکیبات و مخلوط ها ایمن است. . ، آنها را می توان برای مدت طولانی بدون تعمیر استفاده کرد، زیرا در معرض خوردگی نیستند. این ظروف و مخازن امروزه در صنایع شیمیایی، نفت، داروسازی، مواد غذایی، نفت و سایر صنایع بسیار محبوب هستند، زیرا می توانند تقریباً هر ماده محلول فله ای را در خود جای دهند. آنها واقعاً در شرایط خاص کاربرد یکسانی ندارند، یعنی هم در دماهای پایین و هم در دماهای بسیار بالا عالی عمل می کنند و شرایط نگهداری بی عیب و نقص را حفظ می کنند و به طور کلی عایق بندی شده و مهر و موم شده اند. بادوام ترین مخازن تقویت شده فایبرگلاس نه تنها برای انباشت آب خانگی، مدفوع، فاضلاب، خروجی آب خانگی، بلکه برای ذخیره انواع مواد شیمیایی در تاسیسات صنعتی، کارخانه ها، مشاغل، شرکت ها و شرکت ها طراحی شده اند. قابلیت اطمینان، استحکام و سازگاری عالی با محیط زیست این مخازن نه تنها به دلیل خواص مواد، بلکه به دلیل عدم وجود اتصالات جوشی در سازه که از ضعف مخازن و مخازن آهنی است نیز پشتیبانی می شود. چنین مخازن تقویت شده با فایبرگلاس همچنین دارای لیست نسبتاً چشمگیری از ویژگی های مثبت است که گسترده ترین استفاده ممکن را تضمین می کند:

 

قابلیت تولید مخازن با پیکربندی های مختلف، اشکال که در استفاده از آهن بسیار مشکل است.

مواد اولیه محصول بی طرفی نسبت به شرایط محیطی را تضمین می کند.

ساختار طبقه بندی شده تقویت شده مواد مورد استفاده، افزایش قدرت ارتعاش سازه های تولیدی را تضمین می کند.

بهبود مقاومت در برابر خوردگی در محیط های تهاجمی

مخازن غیر سمی هستند و به آنها امکان استفاده در صنایع دارویی و غذایی را می دهد.

چگالی کم مواد، تعمیر، بهره برداری، نصب و حمل و نقل محصول نهایی را ساده می کند.

یکپارچگی ساختاری به این معنی است که هیچ اتصال جوشی وجود ندارد

متخصصان گروه صنعتی سازآب مخازن پلاستیکی و آهنی را با توجه به نیازهای مصرف کنندگان و همچنین اقلام معمولی تولید می کنند:

در نظر گرفته شده برای ذخیره سازی نوع مشروط محصولات، اجزای مایع

رعایت کلیه استانداردهای بهداشتی برای سازماندهی انبار مواد غذایی

ابعاد و پیکربندی های مختلف برای آن ارایه داده شده است.

با در نظر گرفتن شرایط کاربردی استفاده از قبیل فشار باد، مقاومت لرزه ای طراحی، دمای محیط و فشار داخلی مجاز طراحی می گردد.

با استفاده از پیشنهادات ما برای تولید مخازن، محصولاتی را خریداری می کنید که کاملا مطابق با استانداردهای دولتی باشد، علاوه بر این، با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهیم.

توضیحات :

تولید مخازن ذخیره سازی فایبرگلاس سازآب بر اساس استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی روز دنیا و طراحی مدرن می باشد. این به ما امکان می دهد از سطح بالایی از تولید اطمینان حاصل کنیم، به شرایط مرجع کاملاً احترام بگذاریم و عمر مفید تا 50 سال را تضمین کنیم. به لطف پیشرفت های علمی، به ویژه مواد کامپوزیت. فایبرگلاس به شدت جایگزین سازه های فلزی در بازار شده است و امروزه مخازن ذخیره سازی ساخته شده از مواد فایبرگلاس به دلیل کیفیت بالا، دوام و سهولت در نصب، تقاضای روزافزونی در بخش های مختلف اقتصاد ملی دارند.

مخازن فایبر گلاس سازآب مخازنی برای ذخیره سازی مایعات خنثی و کمی تهاجمی در سیستم های مهندسی مستقل هستند. آنها برای ترتیب مکان های صنعتی و سازه های کم ارتفاع در غیاب لوله های فاضلاب متمرکز و ناتوانی در تخلیه پساب به داخل زمین ایده آل هستند. ناکارآمدی کامپوزیت های فایبرگلاس، مقاومت در برابر خوردگی و فعالیت باکتریایی امکان استفاده از این مخازن ذخیره را برای موارد کاربری زیر فراهم می کند:

به عنوان مخزن آتش نشانی

ایجاد منبع آب شرب و فنی

برای جمع آوری آب مذاب و آب باران، خانگی و فنی.

در یک نسخه معمولی، مخازن ذخیره سازی فایبرگلاس گروه صنعتی سازآب برای حفظ محیط در دمای +1 ... + 40 ˚С طراحی شده است. پروژه جداگانه ای برای شرایط خاص مانند ذخیره سازی مواد اولیه و محصولات واسطه ای در صنایع شیمیایی و غذایی مورد نیاز خواهد بود.

ویژگی های طراحی مخزن فایبرگلاس :

مخازن فایبر گلاس افقی و عمودی با شکل استوانه ای و پایین بیضوی. تقویت کامپوزیت های شیشه ای با آرایش الیاف چند جهته استحکام را افزایش می دهد. فناوری ویژه اتصال مخزن استوانه ای به پایین، فشردگی و ابعاد و قطر مخازن استوانه ای فایبرگلاس ذخیره سازی را تعیین می کند. مخزن فایبرگلاس مجهز به لوله ورودی PVC-U و شیر فایبرگلاس می باشد.  چاه هایی با قطر 350 میلی متر بر روی مخازن ذخیره سازی فایبرگلاس نصب می شوند تا امکان دسترسی به محتویات یا تعمیر و نگهداری توسط کامیون وکیوم فراهم شود.

مخازن ذخیره فایبرگلاس در احجام 5 تا 100 متر مربع ارائه می شود. اگر نیاز به ساخت مخازن فایبرگلاس بزرگ با ظرفیت افزایش یافته دارید، توصیه می شود از ماژول های استاندارد با همان حجم کل استفاده کنید. در این مورد، آنها به سادگی به یک سیستم ارتباطی متصل می شوند. مخازن فایبر گلاس استاندارد به گونه ای طراحی شده اند که در عمق حداکثر 3 متری روی زمین قرار می گیرند. افزایش این پارامتر مستلزم تقویت بدنه مخزن است. همچنین می توانید عایق پلی اورتان اضافی، گرمایش الکتریکی و تجهیزات اضافی را برای نصب  موارد زیر سفارش دهید:

پله هاو نردبان

چاه و شیر 800 و 1200 میلی متر

یک آداپتور برای شیر چدنی و یک حلقه قالب

سنسور سطح مایع با اعلان نور یا صدا

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن فایبرگلاس به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.

 



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 خرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سازآب

دستگاه های تصفیه آب برای دیگ بخار

مشکل تصفیه آب دیگ های بخار یا سیستم لوله کشی؟ رنگ آب فن دیگ مایل به قرمز، قهوه ای یا نوع دیگری است؟ آیا می دانید که تعمیر و نگهداری اصلاحی برای هر یک از این مشکلات هزینه بر است و به طور مستقیم بر عملکرد دیگ های صنعتی تاثیر می گذارد؟

اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات مثبت است؛ سپس شما به جای مناسب آمده اید.

مواد شیمیایی تصفیه آب بویلر صنعتی :

مواد شیمیایی مورد استفاده در بویلرها آنهایی هستند که با رقیق کردن اکسیژن موجود در آب و تشکیل رسوب در برابر اکسیداسیون محافظت می کنند.

فسفات دیگ بخار | مزایا و معایب

برای موارد خاص دیگ آبگرم یا لوله آتش نشانی نیز باید مواد شیمیایی تصفیه کننده در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برای محافظت از خطوط بخار از گازهای خورنده، پراکندگی جامدات یا لجن. درمیان دیگران.

تصفیه آب بویلر آبگرم چیست؟

ما مشکلات اصلی، علل و راه حل هایی را که باید بدانید و فوراً برای حل مشکلات تصفیه آب دیگ اجرا کنید، شرح خواهیم داد.

تشکیل رسوب و فرآیندهای خورنده در بویلرهای آبگرم و یا بخار باعث خرابی مکانیکی و کاهش راندمان کار می شود. تصفیه مناسب بویلرهای صنعتی شامل تعادل کامل مواد شیمیایی تصفیه داخلی، تصفیه آب خارجی، آموزش و پشتیبانی مداوم است. پس انداز پول و کاهش هزینه های تعمیر بویلر آبگرم و بخار یکی از اهداف تصفیه آب است. و همچنین حفاظت از محیط زیست با اطمینان از عملکرد سیستم در حداکثر سطوح کارایی نیز از دیگر اهداف استفاده از مواد تصفیه کننده شیمیایی یا سیستم های تصفیه آب می باشد. مشخصات فنی توسط تیم های متخصص تصفیه آب گروه صنعتی سازآب ارائه می شود که مشکلات کیفیت آب بویلر آبگرم یا بویلر بخار را عیب یابی می کنند. هدف اصلی این است که عملکرد دیگ‌ها ایمن، کارآمد و مستمر باشد.

دیگ بخار چیست و چگونه کار می کند؟

بیشتر بویلرها در صنعت برای تولید بخار استفاده می شوند. بخاری که تولید می کند بخار اشباع نامیده می شود و تنها با استفاده از یک پارامتر ترمودینامیکی که می تواند فشار یا دما باشد قابل تعریف است. بخار تولید شده توسط دیگ بخار وسیله ای برای انتقال انرژی از سوخت مصرفی است. انرژی احتراق از سوخت به آب منتقل می شود و بازده این انتقال انرژی کمتر از 100 درصد است.

مشکل زمانی به وجود می آید که انرژی حرارتی گازهای دودکش برای انتقال به آب ناکارآمد باشد. به همین دلیل است که عملکرد دیگ بخار 85٪ است و در شرایط دیگر می تواند 70٪ یا کمتر باشد. دیگ های بخار نیز وجود دارند که بخار فوق گرم تولید می کنند. برای تولید این نوع بخار، بخار اشباع شده باید انرژی اضافی دریافت کند. این نوع بخار با دو پارامتر برای تعیین آن تعریف می شود: فشار و دما. به طور مشابه، دیگهای بخاری وجود دارند که آب فوق گرم تولید می کنند.

اصول تصفیه آب خانگی از بویلرها :

صرف نظر از استفاده نهایی از بخار تولید شده توسط دیگ، اهداف اصلی تصفیه آب برای این تجهیزات صنعتی باید در نظر گرفته شود :

جلوگیری از تشکیل یا تولید رسوب و انواع رسوبات.

از ایجاد فرآیندهای خورنده توسط گازهای داخل دیگ بخار و سیستم های میعانات گازی خودداری کنید.

برای اطمینان از کیفیت خوب بخار، از تولید فوم و مواد جامد به داخل بخار جلوگیری کنید.

تصفیه آب دیگ صنعتی برای جلوگیری از رسوب :

تولید یا تشکیل رسوب یک اثر عایق ایجاد می کند که انتقال حرارت را به تاخیر می اندازد. اثر عایق بودن این رسوبات باعث افزایش دمای فلز می شود که در کوتاه مدت یا بلند مدت می تواند منجر به پارگی لوله ها در اثر گرمای بیش از حد شود. این رسوب به تدریج انتقال حرارت و در نتیجه راندمان تجهیزات و در نتیجه هزینه سوخت بالا را کاهش می دهد. در این وب سایت می خواهیم روش های اصلی و رایج برای جلوگیری از تولید رسوب در انواع بویلر  را به شما نشان دهیم.

کنترل مواد جامد از طریق تمیز کردن کنترل شده :

اولین راه برای کاهش تولید رسوب، کنترل بهتر سطح رهاسازی است. این فرآیند با نگه داشتن چرخه غلظت در محدوده توصیه شده، تجمع یا اشباع بیش از حد نمک های محلول یا مواد جامد پوسته را محدود می کند. برای کنترل بهتر یا بسته به وضعیت بویلر ، تمیز کردن مداوم سطوح و/یا کف باید در نظر گرفته شود.

تصفیه آب تغذیه بویلرهای صنعتی :

روش دوم کاربرد و کنترل تشکیل رسوب، استفاده از تجهیزات تصفیه خارجی یا پیش تصفیه آب است. سختی گیر آب از طریق فرآیند نرم شدن آب برای بویلرها وظیفه کاهش سختی آب و پر کردن مخزن تامین با آب با کیفیت بالاتر را بر عهده دارند.

تصفیه خارجی شامل فرآیندهای نرم کردن با استفاده از سختی گیر، تصفیه اسمز معکوس و املاح کامل آب است.

تصفیه آب داخلی برای دیگهای آبگرم و بویلر بخار :

سومین راه برای جلوگیری از تشکیل رسوب در لوله های بویلر صنعتی، تصفیه آب تغذیه با یک ماده شیمیایی ضد رسوب است که از تشکیل رسوب جلوگیری می کند. این کار با افزودن مواد شیمیایی برای جلوگیری از تشکیل رسوب در اثر رسوب یا انحلال یون‌های تشکیل‌دهنده رسوب مانند کلسیم، منیزیم و سیلیس انجام می‌شود.

تمیز کردن دوره ای داخلی انواع بویلر :

روش چهارم با هدف حذف رسوب و جلوگیری از چسبندگی بیشتر مواد جامد تشکیل شده، اجتناب از درجه عایق بیشتر در برابر انتقال حرارت است. این نوع تمیز کردن شوفاژ شیمیایی، تعمیر و نگهداری اصلاحی در نظر گرفته می شود. شما نباید با استفاده از روش های پیشگیری فوق به این مرحله برسید.

دستگاه تصفیه آب دیگ صنعتی برای جلوگیری از خوردگی :

خوردگی در بویلرها به دو دسته کلی و حفره ای طبقه بندی می شود. خوردگی عمومی به تمام سطح لوله ها یا هر قسمت فلزی گسترش می یابد. سوراخ شدن باعث آسیب بیشتر می شود زیرا غلظت آنها در یک منطقه کوچکتر است که باعث نفوذ یا تسریع سریعتر فرآیندهای خورنده می شود که منجر به شکست کلی مواد فلزی می شود.

حذف اکسیژن محلول در آب تغذیه بویلر و حفظ باقیمانده محصول حفاظتی در آب بویلر ضروری است. سطوح بالای اکسیژن بیشتر باعث گزش می شود. در صورت لزوم، استفاده از مواد شیمیایی پراکنده برای جلوگیری از تجمع ذرات رسوبی یا کریستال هایی که رسوبات تشکیل می دهند و باعث فرآیندهای خورنده و گرم شدن بیش از حد لوله ها می شوند، توصیه می شود. این را می توان توسط یک دستگاه تصفیه آب تعیین کرد، برای مشاوره مداوم در این باره با کارشناسان شرکت سازآب تماس بگیرید

تصفیه شیمیایی آب دیگ بخار صنعتی :

تصفیه شیمیایی یا داخلی آب بویلر راه حلی است که نیاز به نظارت مداوم بر هر پارامتر دارد و باید با شرایط هر تجزیه و تحلیل انجام شده در زمان معین مطابقت داشته باشد. آنالیز شیمیایی به کیفیت آب خوراک بستگی دارد. یعنی به مخلوط برگشتی میعانات، خط بخار و آب تشکیل دهنده یا بخشی از تصفیه یا پیش تصفیه آب اضافی باید به دقت توجه کنید. اگر تصفیه آب دیگ بخار برای یک آلاینده خاص وجود دارد، باید تجزیه و تحلیل شیمیایی انجام شود. اهداف اصلی تصفیه شیمیایی آب دیگ، جلوگیری از تولید فرآیندهای خورنده و تشکیل رسوب می باشد. شرایط اصلی برای راندمان بهتر تصفیه شیمیایی، کنترل خوب مواد شیمیایی، دمیدن کافی دیگ، پیش تصفیه آب آرایشی و حرارت دادن آب خوراک است. به لطف تجزیه و تحلیل آب دیگ بخار، اثربخشی تصفیه تایید می شود. بازرسی بویلر باید به عنوان بخش بسیار مهمی از نگهداری پیشگیرانه تجهیزات برنامه ریزی شود.

از دیگ بخار در کجا استفاده می شود؟

دیگ های بخار در موتورهای بخار (به عنوان مثال، در توربین های نیروگاه ها یا سیستم های رانش لکوموتیوهای بخار)، در یک کارخانه گرمایش (به عنوان مثال، در یک کارخانه نساجی یا متالورژی)، در کشاورزی برای گرمایش و تامین آب گرم دستی استفاده می گردد. همچنین از بویلر بخار می توان  برای تامین گرمایش ساختمان های مسکونی بزرگ استفاده نمود. از دیگ بخار در تاسیسات عمومی مجهز به خط لوله مرکزی گاز و تامین آب نیز استفاده می شود. به علاوه در مواردی که از گاز مایع در سیلندرهای مخصوص برای تامین سیستم گرمایش استفاده می شود استفاده می شود.

محدوده دیگ های بخار به مناطق ذکر شده در بالا محدود نمی شود. در صنایع فرآوری چوب، تولید مواد غذایی، در صنایع غذایی برای پخت و پز و بسته بندی محصولات نهایی، در پالایشگاه روغن و فرآوری آن، در ساخت مبلمان استفاده می شود.

اغلب دیگ های بخار در واحدهای صنعتی پرورش طیور و دام، در یک کارخانه پزشکی برای استریل کردن لباس ها و بسته بندی داروها، در صنایع سبک برای رنگرزی و تصفیه پارچه ها، در یک کارخانه برای تولید مصالح ساختمانی، در سایت های ساختمانی، به عنوان مثال، برای گرمایش. استفاده می شود.  

مهم! علاوه بر این، از دیگهای بخار در صنعت سوخت، به عنوان مثال برای تخلیه مخلوط سوخت استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع بویلر به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سازآب

مخزن استیل :

درباره مخزن استیل بسیار شنیده اید البته اگر شما یکی از کاربرانی می باشید که از این دسته مخازن استفاده می کنید. مخزن استیل از ورقه های استنلس استیل گرید 304 و 316 یا ممکن است از ورقه های آستینیتی و ... ساخته شود. در زیر به بررسی برخی از مخازن استیل می پردازیم.

مخزن استیل در بسته :

مخازن استیل دربسته جزو مخازن تحت فشار می باشد که مخازن استیل تخمیر یکی از انواع مخازن استیل در بسته می باشد.

مخزن استیل تخمیر :

مخازن استیل تخمیر مجهز به همزن، موتور، اینورتر ، کنترلرهای چرخش ، دما و ... می باشد.

مخزن استیل تخمیر دارای یک موتور دنده ای می باشد که یک همزن از نوع لنگر را به حرکت در می آورد و این همزن در طول تخمیر کار می کند. موتور مخزن استیل تخمیر مجهز به اینورتر است که امکان تنظیم سرعت از 0 تا 5 دور در دقیقه بصورت دو طرفه0 چرخش به دو جهت ) را فراهم می کند.  همین همزن بخشی از یک سیستم طراحی شده ویژه است که امکان تخلیه خودکار تفاله و مواد زاید حاصل از فرآیند را فراهم می کند. یک صفحه کنترل قابل برنامه ریزی صفحه نمایش لمسی به عنوان کنترل کننده چرخش، تخلیه و دما عمل می کند و به شما امکان می دهد کل فرآیند تخمیر موجود در مخزن استیل تخمیر را خودکار کنید. ژاکت بزرگ با دستگیره تضمین می کند که دمای مخزن تخمیر افقی همیشه بهینه است. به لطف طراحی عمودی ژاکت خنک کننده، مایعات ذخیره شده حتی زمانی که مخزن تا لبه پر نشده باشد به طور موثر خنک می شوند.مواد بادوام و باکیفیت به مخزن استیل تخمیر اجازه می‌دهد حتی پس از سال‌ها استفاده حرفه‌ای در شرایط بکر باقی بماند. استفاده از مخزن استیل در کشور ما در صنایع مختلفی از قبیل صنایع تهیه انواع کنسانتره، صنایع لبنی و فرآورده های لبنی ، صنایع تولید کننده انواع نوشیدنی بسیار رایج است. در کشورهای غیر بیشترین موارد استفاده از مخزن استیل دربسته تخمیر جهت تولید مواد نوشدنی الکی و ... می باشد.

مخزن استیل چند محفظه :

مخزن استیل چند محفظه ای مخزنی در بسته از دو یا چند محفظه فولادی ضد زنگ برای بهینه سازی پارامترهای تصفیه و به حداکثر رساندن سطح کار قابل استفاده تشکیل شده است. این نوع از مخازن ، چندین مخزن را در یک ظرف یکپارچه ارائه می دهد. محفظه ها کاملاً از هم جدا شده اند و به شما امکان می دهند مایعات مختلف را بدون ترس از آلودگی متقابل ذخیره کنید.

از مخزن استیل چند محفظه ای می توان برای تخمیر و ذخیره مواد نوشیدین و  سایر مایعات استفاده کرد. یک درب بزرگ با یک دسته تضمین می کند که دمای این دسته از  مخازن همیشه بهینه است. به لطف طراحی عمودی مخزن چند محفظه ای بسته، مایعات ذخیره شده حتی زمانی که مخزن پر نیست به طور موثر خنک می شوند.

استفاده از مواد بادوام و باکیفیت جهت ساخت مخزن استیل چند محفظه ای به مخزن اجازه می‌دهد حتی پس از سال‌ها استفاده حرفه‌ای در شرایط عالی باقی بماند.

مخزن استیل ذخیره سازی :

این مخزن ذخیره سازی استیل ضد زنگ یکی از قدیمی ترین مدل های تولیدی شرکت سازآب است. در طول سال ها بسیارآزمایش شده است و بارها و بارها تطبیق پذیری و ارزش خود را ثابت کرده است. از طریق بهبود مستمر طراحی، مخزن استیل ذخیره سازی بسته در طول سالها بهبود یافته است . چه یک مخزن استیل ذخیره سازی ساده، یک مخزن استیل تخمیر یا حتی یک مخزن استیل اختلاط بخواهید، این مخزن بسته می تواند همه این کارها را انجام دهد. یک درب بزرگ با یک دسته تضمین می کند که دمای مخزن استیل ذخیره سازی بسته همیشه بهینه است. به لطف طراحی عمودی مخزن بسته، مایعات ذخیره شده حتی زمانی که مخزن پر نیست به طور موثر خنک می شوند.

مخزن استیل مستطیلی :

مخزن استیل مربع شکل به گونه ای طراحی شده است که با زیرزمین های مدرن سازگاری بیشتری داشته باشد. به لطف شکل مستطیلی خود، کاملاً در گوشه ها و در امتداد دیوارهای مستقیم قرار می گیرد. قرار دادن مخازن استیل مربعی شکل در کنار یکدیگر فضای زیرزمینی را در اختیار شما قرار می دهد که در غیر این صورت به دلیل دایره ای شکل تانک های دیگر هدر می رود. چندین مخزن  استیل مربعی می توانید  را روی هم قرار دهید تا از فضای موجود حداکثر استفاده را ببرید. این دسته از مخازن نیز با بهره گیری از مواد بادوام و باکیفیت به مخزن اجازه می‌دهد حتی پس از سال‌ها استفاده حرفه‌ای در شرایط بکر باقی بماند. همچنین به لطف طراحی عمودی ژاکت خنک کننده، مایعات ذخیره شده حتی زمانی که مخزن تا لبه پر نیست به طور موثر خنک می شوند.

سیستم CIP و استانداردهای CIP

استفاده از مخازن استیل شستشو در محل :

نظافت مخازن مختلف در صنایع مختلف که مدت هاست به صورت دستی انجام می شد، اکنون جای خود را به سیستم CIP در شاخه های مختلف صنعت و فرآیندها داده است. ما در گروه صنعتی سازآب نیز مخازن CIP و حتی سیستم های کامل را طراحی و تولید می کنیم. این تمیز کردن در محل اجازه می دهد تا تمیز کردن به روشی انجام شود که در زمان و منابع صرفه جویی شود. علاوه بر این، استانداردهای بهداشتی بسیار بالاتر و قابل تکرارتری نسبت به تمیز کردن دستی مخزن قابل دستیابی است. برای این منظور مخازن استیل مجهز به توپ های اسپری یا جت های تمیز کننده هستند. به این ترتیب مخازن استیل ابتدا قبل از آبکشی با آب شسته می شوند. پس از این مرحله آبکشی، مواد شوینده استفاده شده از طریق نازل ها به دیواره ظرف و مخازن اعمال می شود.

سیستم های CIP اغلب در صنایع نوشیدنی و غذا استفاده می شود. و تقاضا برای تمیز کردن مخازن و ظروف استفاده شده به اندازه تقاضا برای محصولات جداگانه متفاوت است. تولید سیستم تمیز کردن شما بر اساس فرآیند تمیز کردن CIP شما است. گروه صنعتی سازآب سیستم های CIP کاملی را متناسب با نیازهای فردی شما تولید می کند.

فرآیند تمیز کردن مخازن توسط سیستم CIP  :

به طور معمول، تمیز کردن CIP در هفت مرحله انجام می شود.

در ابتدا، مخزن از قبل شستشو می شود تا بقایای نوشیدنی ها و مخمر و ... شسته شود، به طوری که آنها به محیط تمیز کننده منتقل نشوند. پس از شستشو با آب، مخازن با اسید تمیز می شوند تا رسوباتی مانند آهک از بین برود. اسید دوباره با آب شسته می شود و برای تمیز کردن مخزن از نظر میکروبیولوژیکی از یک ماده ضد عفونی کننده استفاده می شود. پس از مدتی قرار گرفتن در معرض، ماده ضد عفونی کننده دوباره شسته می شود. محصولات تمیز کننده مورد استفاده در ترافیک پمپاژ می شوند. پس از تمیز کردن، می توان از برخی از آنها دوباره استفاده کرد. این امر باعث کاهش استفاده از مواد شوینده و در نتیجه مصرف مواد شیمیایی در مقایسه با نظافت دستی می شود.

هر مخزن در یک سیستم CIP وظیفه خاصی را انجام می دهد که باید برای آن تجهیز شود. گروه صنعتی سازآب تمام مخازن مورد نیاز برای یک سیستم CIP کامل را فراهم می کند، از مخازن ساده ذخیره آب برای آب شستشوی میانی گرفته تا مخازن شیمیایی با الزامات ویژه برای مواد مخزن مورد استفاده. مخازن را می توان با مناطق گرمایشی یا گرمایش ژاکت عایق بندی و تولید کرد. ایده های شما با توجه به نیازها و روند بهینه اجرا می شود. گروه صنعتی سازآب به عنوان یک تولید کننده با تجربه در زمینه تولید سیستم های CIP، ابزارهای اندازه گیری مورد استفاده شما را نیز به صورت استاندارد طراحی می کند، مانند سنسورهای دما و گیج های مخزن.

مخازن استیل شیر خام با فرمت بزرگ :

طراحی و تولید با توجه به نیاز مشتری

مخازن  استیل شیر سیلو تا 15000 HL

در طول 20 سال گذشته، گروه صنعتی سازآب تقریباً هر نوع مخزن یا نصب شیر را برای تقریباً هر شرکت بزرگ در صنعت لبنیات تولید کرده است. این مخازن شامل مخازن شیر سیلو عمودی، مخازن شیر خام، مخازن فرآوری خامه، مخازن آب پنیر، مخازن ماست و مخازن تخمیر می باشد. این شرکت به طور منظم استانداردهای طراحی بهداشتی را اعمال می کند.

مخازن استیل شیر خام دارای  همزن

مخازن استیل شیر خام ما مخازن نگهداری شیر خام و تصفیه نشده عایق هستند. معمولاً در مخازن عمودی بزرگ (سیلوها) تا حدود 500 متر مکعب ذخیره می شود. با استفاده از یک همزن جانبی، شیر خام در حرکت نگه داشته می شود تا از تشکیل خامه جلوگیری شود. خاک شیب دار زهکشی خوبی را فراهم می کند. آیا به دنبال مخزن استیل ضد زنگ با همزن یا کنترل دما هستید؟ مخازن فرآیند پاستوریزاسیون، تخمیر و سایر فرآیندها را می توان با عملکرد گرمایش یا سرمایش و عایق ساخت. کارکنان ما خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند.

شرایط فنی عمومی مخازن استیل :

طول عمر مخزن استیل افقی:

میانگین طول عمر قبل از بهره برداری  مخازن استیل دفنی 10 سال است.

توجه داشته باشید که تمام مخازن تولید شده مطابق با الزامات مشخصات فنی و اسناد طراحی تایید شده اروپایی و بین المللی به روش تعیین شده طراحی و تولید می گردند.

مخزن استیل جهت سیو سیالات با ویسکوزیته بالا :

مخازن استیل عمودی

مخازن استیل افقی

مخازن استیل زیرزمینی

مخازن استیل ذخیره آب گرم

سیلوها و ترانشه برای محصولات و مواد فله

مخازن استیل آب آشامیدنی

مخازن فولادی ضدزنگ برای فرآورده های نفتی روشن و تیره

مخازن استیل برای آب فرآیند

مخازن ذخیره سازی مواد شیمیایی مهاجم

مخازن استیل ذخیره سازی قیر

مخازن فلزی ویژه ساختمانها

سازه های فلزی پل های صنعتی و راهروها

مخازن استیل ذخیره سازی مواد شیمیایی با ویسکوزیته بالا (از جمله قیر، قطران، نفت کوره) تجهیزات ضروری تقریباً در هر تجارت در صنعت نفت و گاز یا صنایع شیمیایی هستند. از این نوع دستگاه برای نگهداری انبار بزرگ محصول استفاده می شود.

مخازن ذخیره سازی مواد شیمیایی با ویسکوزیته بالا، بصورت مخازن استوانه ای فولادی هستند که معمولا حجم زیادی دارند. این دسته از مخازن ذخیره سازی مواد شیمیایی مجهز به اتصالی برای اتصال لوله خروجی و همچنین دریچه ای است که از طریق آن مخزن با محصول و یا سیال پر می شود. این دستگاه می تواند در حالت عملیات حرارتی قرار گیرد و همچنین مجهز به قطعات تثبیت کننده عایق حرارتی یا عایق مستقیم کارخانه باشد. مشخصات فنی اصلی مخازن فلزی برای نگهداری محصولات با ویسکوزیته بالا حجم و طراحی مواد می باشد. در این مورد، انتخاب آنها در درجه اول به خواسته ها و ویژگی های استفاده مشتری بستگی دارد. حجم توسط فرآیندهای تکنولوژیکی شرکت تعیین می شود. مخازن استیل آب در قالب ظرفیت های زیرزمینی و زمینی قابل بهره برداری هستند. مخازن ذخیره سازی مواد شیمیایی با ویسکوزیته بالا می توانند طرح های مختلفی داشته باشند. اگر حجم این سیالات بیش از 100 متر مکعب باشد، ساخت مخزن RVS عمودی مناسب تر است. اگر حجم کمتر است - مخزن افقی CGS. مخازن استیل افقی می توانند تانک های EP/EPP روی زمین و زیرزمین باشند. برای تسهیل در انتقال محصولات چسبناک، مخزن استیل ذخیره سازی مواد شیمیایی مجهز به بخاری برقی یا پمپ آب و انتقال است.

شرکت ما در زمینه تولید مخازن فولادی ضد زنگ برای محصولات با ویسکوزیته بالا با توجه به نیاز مشتری مشغول است. امکان خرید همه مدل نمونه از کاتالوگ و هم تجهیزات طبق نقشه های از پیش آماده شده از ما وجود دارد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید. 



:: برچسب‌ها: مخزن استیل , قیمت مخزن استیل , فروش مخزن استیل , تولید مخزن استیل , خرید مخزن استیل , تولید کننده مخزن استیل ,
:: بازدید از این مطلب : 666
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سازآب

آب شیرین کن / نمک زدای آب :

فرآیندهای نمک زدایی یا همان آب شیرین کن ، آب نمک های محلول و سایر مواد معدنی را از آب جدا می کند. منابع آب تغذیه ممکن است شامل آب شور، آب دریا، چاه، سطح (رودخانه ها و نهرها)، فاضلاب و آب های خوراک و فرآیند صنعتی باشد. جداسازی غشایی توسط دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس به نیروهای محرک از جمله فشار (اعمال شده و بخار)، پتانسیل الکتریکی و تمرکز نیاز دارد تا بر فشارهای اسمزی طبیعی غلبه کند و به طور موثر آب را از طریق فرآیندهای غشایی وادار به خالص سازی و شیرین سازی کنند. به این ترتیب، استفاده از آب شیرین کن به روش اسمز معکوس، فناوری انرژی بر است و تحقیقات زیادی جهت  بهبود کارایی و کاهش مصرف انرژی دایما در حال انجام  است. یکی از موارد استفاده از آب شیرین کن جهت تصفیه و نمک زدایی از آب دریاها می باشد. آب دریا پتانسیل تولید قابل اعتماد آب آشامیدنی کافی برای حمایت از جمعیت های بزرگ واقع در نزدیکی ساحل را دارد. کارخانه‌های نمک‌زدایی آب دریا با استفاده از دستگاه تصفیه آب با فیلتراسیون غشایی متعدد در حال حاضر در حال ساخت یا برنامه ریزی برای بازسازی سواحل خشک شده کشور هستند . از آب شیرین کن برای تولید و تهیه آب مورد نیاز شرب، شستشو و ... استفاده می گردد. اسمز معکوس (RO) و نانوفیلتراسیون (NF) فرآیندهای غشایی تحت فشار هستند. پیکربندی های سیستم اسمزمعکوس شامل فیلترهای مارپیچی، فیبر توخالی و ورق است که مارپیچ بیشترین استفاده را دارد. غشاهای معاصر عمدتاً مواد پلیمری با استات سلولز هستند که هنوز به میزان بسیار کمتری استفاده می شوند. فشارهای عملیاتی RO و NF در محدوده 50 تا 1000 psig (3.4 تا 68 بار، 345 تا 6896 کیلو پاسکال) است. فرآیندهای الکترودیالیز (ED) و معکوس الکترودیالیز (EDR) توسط جریان مستقیم (DC) هدایت می‌شوند که در آن یون‌ها (بر خلاف آب در فرآیندهای تحت فشار) از طریق غشاهای انتخابی یونی به الکترودهایی با بار مخالف جریان می‌یابند. در سیستم های EDR، قطبیت الکترودها به صورت دوره ای معکوس می شود. غشاهای آنیونی و کاتیونی انتقال دهنده یون (انتقال پرم) یون ها را در آب مورد تصفیه جدا می کنند. سیستم های آب شیرین کن مذکور عمدتاً در آب‌هایی با مواد جامد محلول کم (TDS) استفاده می‌شوند. اسمز رو به جلو (FO) یک فرآیند نمک زدایی تجاری نسبتاً جدید است که در آن یک گرادیان غلظت نمک (فشار اسمزی) نیروی محرکه از طریق یک غشای مصنوعی است. آب شور یا ناخالص (مانند آب دریا) در یک طرف غشای نیمه تراوا و یک محلول کشش فشار اسمزی بالاتر در طرف دیگر قرار دارد. بدون اعمال فشار خارجی، آب از محلول تغذیه به طور طبیعی از طریق غشا به محلول کششی منتقل می کند. سپس محلول رقیق شده پردازش می شود تا محصول را از محلول قابل استفاده مجدد جدا کند. تقطیر غشایی (MD) یک فرآیند غشای نمک‌زدایی آب است که در حال حاضر استفاده تجاری محدودی دارد. MD یک فرآیند ترکیبی از RO و تقطیر است که در آن از یک غشای مصنوعی آبگریز برای اجازه دادن به جریان بخار آب از طریق منافذ غشا استفاده می شود، اما نه خود محلول. نیروی محرکه سیستم آب شیرین کن MD اختلاف فشار بخار مایع در سراسر غشا است.

گروه صنعتی سازآب یکی از  برترین تولید کننده صنعتی است که به طور خاص بر روی فرآیندهای غشایی از جمله اسمز معکوس (RO)، نانوفیلتراسیون (NF)، میکروفیلتراسیون (MF)، اولترافیلتراسیون (UF)، نمک‌زدایی معکوس الکترودیالیز (EDR) و بیوراکتورهای غشایی (MBR) تمرکز می‌کند.

روش های نمک زدایی برای تولید آب آشامیدنی با استفاده از انواع آب شیرین کن :

 

با افزایش جمعیت و کاهش منابع آب آشامیدنی شیرین با کیفیت بالا، بسیاری از جوامع استفاده از فرآیندهای نمک‌زدایی و آب شیرین کن را برای تامین آب شیرین در زمانی که دیگر منابع و روش‌های تصفیه غیراقتصادی هستند یا از نظر زیست‌محیطی مناسب نیستند، در نظر گرفته می شود. نمک زدایی به هر فرآیندی گفته می شود که نمک های اضافی و سایر مواد معدنی را از آب حذف می کند. در اکثر فرآیندهای نمک زدایی، آب ناخالص تصفیه می شود و دو جریان آب تولید می شود :

1-آب شیرین تصفیه شده که غلظت کمی از املاح و مواد معدنی دارد

2-کنسانتره یا آب نمک که غلظت نمک و مواد معدنی آن بیشتر از آب خوراک است

آب خوراک مورد نیاز دستگاه آب شیرین کن و یا  فرآیندهای نمک زدایی می تواند آب دریا یا آب شور باشد. آب شور حاوی نمک بیشتری نسبت به آب شیرین و کمتر از آب نمک است. معمولاً در مصب ها، که مسیرهای پایینی رودخانه ها در محل برخورد آنها با دریا هستند، و سفره های زیرزمینی، که ذخیره آب زیرزمینی هستند، یافت می شود.

یک کارخانه آب شیرین کن اولیه در ایالات متحده در سال 1961 در فری پورت، تگزاس ساخته شد. این شرکت با استفاده از فرآیند تقطیر لوله عمودی طولانی (LVT) روزانه 1 میلیون گالن (mgd) آب شیرین برای شهر فری پورت، تگزاس تولید کرد. با پیشرفت سریع فناوری، دو فرآیند دیگر - حرارتی و غشایی - گزینه‌های مناسبی برای تبدیل آب شور به آب شیرین آشامیدنی هستند.

منابع آب :

عوامل متعددی بر انتخاب آب های منبع برای تغذیه نیروگاه های آب شیرین کن تأثیر می گذارند: موقعیت کارخانه در رابطه با منابع آب موجود، مقصد تحویل آب تصفیه شده، کیفیت آب منبع، گزینه های پیش تصفیه موجود، و اثرات زیست محیطی ترشح کنسانتره

آب دریا :

آب دریا یا از سطح آب یا از زیر کف دریا به کارخانه نمک‌زدایی وارد می‌شود. در گذشته، کارخانه های نمک زدایی آب دریا با ظرفیت بالا از آبگیرهای سطحی در دریای آزاد استفاده می کردند. اگرچه مصرف آب سطحی می تواند بر موجودات موجود در اقیانوس تأثیر بگذارد و تحت تأثیر قرار گیرد، اما مسائل مربوط به این روش را می توان با طراحی مناسب، بهره برداری و نگهداری فناوری ها به حداقل رساند یا حل کرد. این فناوری‌ها شامل صفحه‌های غیرفعال، صفحه‌های مشبک ظریف، موانع شبکه فیلتر و سیستم‌های رفتاری است. آنها برای جلوگیری یا به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی بر روی منطقه ورودی اطراف و به حداقل رساندن مقدار پیش تصفیه مورد نیاز قبل از رسیدن آب تغذیه به سیستم های تصفیه اولیه طراحی شده اند. هنگامی که آب از زیر سطح دریا  وارد می شود، این فرآیند آسیب کمتری به جانداران دریایی وارد می کند. با این حال، اگر منطقه محل نصب آب شیرین کن نامطلوب باشد، آبگیری زیرسطحی می تواند به سفره های آب شیرین مجاور آسیب برساند. روش های آبگیری زیرسطحی شامل چاه های ساحلی عمودی، چاه های شعاعی و گالری های نفوذی است. مزیت اصلی استفاده از آبگیر زیرسطحی این است که آب به طور طبیعی در حین عبور از پروفیل خاک به آبگیر فیلتر می شود. این فیلتراسیون کیفیت آب خوراک را بهبود می بخشد و نیاز به پیش تصفیه را کاهش می دهد.

آب شور :

آب شور معمولا به عنوان منبعی برای تاسیسات نمک زدایی استفاده می شود. معمولاً از خورهای محلی یا چاه های آب شور داخلی کشیده می شود. از آنجایی که معمولاً نمک کمتر و غلظت مواد جامد معلق کمتری نسبت به آب دریا دارد، آب شور نیاز به پیش تصفیه کمتری توسط دستگاه آب شیرین کن  دارد که هزینه های کلی تولید آب تووسط سیستم آب شیرین کن  را کاهش می دهد. با این حال، یک نقطه ضعف این است که دفع آب نمک از محل نمک‌زدایی داخلی هزینه را افزایش می‌دهد و می‌تواند نگرانی‌های زیست‌محیطی را افزایش دهد.

فن آوری های نمک زدایی

دو فن آوری تقطیر عمدتاً در سراسر جهان برای نمک زدایی و شیرین کردن آب توسط دستگاه آب شیرین کن یا دستگاه تصفیه آب استفاده می شود: تقطیر حرارتی و تقطیر غشایی.

استفاده از آب شیرین کن با استفاده از فن آوری های تقطیر حرارتی به طور گسترده در خاورمیانه رواج دارد و به این دلیل است که ذخایر نفتی منطقه هزینه های انرژی را پایین نگه می دارد. سه فرآیند اصلی حرارتی در مقیاس بزرگ عبارتند از تقطیر فلش چند مرحله ای (MSF)، تقطیر چند اثره (MED) و تقطیر فشرده سازی بخار (VCD). یکی دیگر از روش های حرارتی، تقطیر خورشیدی، معمولاً برای تولید بسیار کم آب شیرین  استفاده می شود.

فناوری های تقطیر غشایی عمدتاً در ایالات متحده و کشورهای اروپایی که ذخایر نفتی کمی دارند، استفاده می شود. این سیستم ها آب تغذیه را با استفاده از یک گرادیان فشار برای تغذیه اجباری آب از طریق غشاها تصفیه می کنند. سه فرآیند اصلی غشایی عبارتند از: الکترودیالیز (ED)، معکوس الکترودیالیز (EDR) و اسمز معکوس (RO).

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با دستگاه آب شیرین کن به وب سایت سازآب مراجعه نمایید. 



:: برچسب‌ها: آب شیرین کن ، قیمت آب شیرین کن ، تولید آب شیرین کن ، فروش آب شیرین کن ، آب شیرین کن صنعتی ، آب شیرین کن خانگی ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سازآب

مزایای تنظیم برج خنک کننده

سازندگان برج خنک کننده اغلب سیستم های خود را از مجموعه ای از اجزای تولید شده توسط چندین تامین کننده انتخاب می کنند که برای پاسخگویی به چالش های فنی و تجاری انتخاب شده اند و مجموعه ای از برج های خنک کننده سفارشی را ایجاد می کنند. تعدادی از اجزای کلیدی در هر برج خنک کننده فایبرگلاس و یا گالوانیزه وجود دارند که برای ایجاد تبادل حرارت از آب به هوا بطور موثرضروری هستند ، و اغلب اوقات می توان تغییرات و بهبودهایی را برای بهینه سازی عملکرد برج خنک کننده در تجهیزات داخلی برج خنک کن ایجاد کرد. مانند اکثر سیستم ها ، معمولاً می توان از روش Cosworth ، Cooper یا AMG استفاده کرد و سیستم خود را برای دستیابی به نتایج بهتر تنظیم کرد. تنظیم برج خنک کننده اساساً به معنای ایجاد بهترین شرایط ممکن از تجهیزات داخلی و خارجی مناسب برای دستیابی به بیشترین عملکرد در برج خنک کننده است و در هیچ کدام از برجهای خنک کننده این مسئله هیچ تفاوتی ندارد. این بدان معنا نیست که تک تک اجزای برج خنک کننده شما را می توان تغییر داد یا باید تغییر داد ، زیرا ممکن است شرایط را بدتر کنید مگر اینکه درک درستی از نحوه تعامل هر قسمت با یکدیگر به نفع کل سیستم داشته باشید. در موتور خودرو ، مهمترین ملاحظاتبرایعملکرد ، رساندن سوخت به مکانهای مناسب در زمان مناسب ، تهویه کافی سوخت و کنترل موثر گازهای خروجی از موتور است. این امر در برج خنک کننده نیز تفاوتی ندارد ، جایی که آب ورودی به سیستم باید به طور مساوی در سطح موثرثر تبادل حرارت توزیع شود و با حجم کافی هوا که به طور مساوی نیز توزیع شده است تماس پیدا کند. در سفرهای ما در سراسر استانهای کشور با نگاه کردن به سیستم های خنک کننده ، برخی از ساده ترین برند ها هنگام تنظیم یک سیستم خنک کننده از متعادل کردن آب در چندین واحد و همچنین توزیع یکنواخت در سراسر تجهیزات حاصل می شود. توزیع نادرست جریان آب به طور کلی بار سیستم برج را به طور ناهموار در سطح خنک کننده موجود پخش می کند. این بدان معناست که واحدهای خنک کننده با بیشترین جریان آب باید بیشترین بار حرارتی را رد کنند ، که باعث افزایش دمای آب سرد بالاتر می شود که می تواند برای روند شما مضر باشد. واحدهای با بار کمتر ممکن است بتوانند آب را در دمای پایین تر منتقل کنند ، اما همچنین ممکن است از توزیع نامناسب منجر به مناطق کم جریان یا بدون جریان آب شوند. در مواردی که برجهای خنک کننده از جریان کم یا بدون جریان در سطح خنک کننده رنج می برند ، جریان هوا متمرکز می شود زیرا این مناطق کمترین مقاومت را در برابر جریان هوا نشان می دهند ، این امر باعث می شود مناطق مرطوب برجها از گرسنگی هوا و عملکرد حرارتی به سرعت کاهش یابد ، در حالی که همچنین منجر به نرخ رانش بالقوه بالاتری می شود زیرا سرعت بیشتر هوا در کانالهای تا حدی خیس شده می تواند آب را از برج بیرون بکشد. در حالی که برخی از برج های خنک کننده می توانند تغییرات بیشتری در جریان آب و هوا داشته باشند ، بسیاری از آنها نمی توانند ، سیستم برج خنک کننده شما در بسیاری از موارد دمای خروجی را بررسی می کند و جریان هوا را برای رسیدن به نقطه تنظیم شده هدایت می کند ، اگر جریان هوا موثر نباشد ، فنهای محوری برج خنک کننده  شما برای رسیدن به نقطه تنظیم آب سرد قدرت بیشتری را جذب می کنند.  این مورد را با تغییر تقاضای سیستم خود همراه کنید ، جایی که شاید نیاز به سرمایش شما کاهش یافته است ، سپس شما یک واحد بزرگ دارید که مانند کفگیرها سعی می کند حرارت را کنار بگذارد و تنها بخشی از جریان هوا موثر باشد. این تنها یکی از زمینه هایی است که می توان برای بهبود عملکرد و کاهش هزینه عملیاتی برج های خنک کننده که تقریباً رایگان است ، به آن توجه کرد. استفاده از این رویکرد برای تک تک اجزای کلیدی برج خنک کننده می تواند مزایای بزرگی را برای کاربری و سیستم شما  به همراه داشته باشد. اصلاح گزینه های پر کردن ( پکینگ ها ) ، بهینه سازی فن ها ، بهبود توزیع جریان هوا و آب ، جلوگیری از دور زدن هوا و بهبود جریان هوا به طور کلی می تواند برج های خنک کننده شما را با صدای مناسب اجرا کند و هزینه کمتری برای دویدن در حین رساندن آب سردتر به فرآیند شما داشته باشد.

درخواست می نماییم بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://coolingtowerrr.hpage.com/

چرخه غلظت  در برج خنک کننده :

چرخه غلظت نشان دهنده تجمع مواد معدنی محلول در آب خنک کننده در گردش مجدد استتخلیه آب جمع شده درون تشتک یا همان بیسین برج خنک کننده  به طور عمده برای کنترل تجمع این مواد معدنی استفاده می شود. ترکیبات شیمیایی و یونهای آرایش شده در آب از جمله مقدار مواد معدنی محلول ، می تواند بسیار متفاوت باشدآبهای دارای مقادیر کمی از یونهای شیمیای و خورنده ی محلول مانند منابع موجود در منابع آب سطحی (دریاچه ها ، رودخانه ها و غیره) به فلزات (خورنده) حمله می کنند. اما آبهای همچون منابع آب زیرزمینی (مانند چاه ها )معمولاً از نظر مواد معدنی دارای یونهای بیشتر هستند و مقیاس پذیر هستند (مواد معدنی رسوبی)افزایش مقدار مواد معدنی موجود در آب با چرخش آب در داخل برج خنک کننده  می تواند آب جریان یابنده درون لوله کشی را کمتر کند چرا که سطح داخلی لوله ها رسوب می گیرند و بسته می شوندو جریان آب کمتر می شود. با این حال ، مقادیر بیش از حد مواد معدنی می تواند باعث ایجاد مقیاس بندی شود. بدین منظور به شما توصیه می کنیم که قبل از آب ورودی به دستگاه حتما از انواع دستگاه های رسوب زدا و تصفیه آب اعم از سختی گیر ، فیلتر شنی ، رسوب زداهای مغناطیسی و ... استفاده نمایید و این مسئله به شما کمک خواهد کرد تا برج خنک کننده به لحاظ راندمان حرارتی و طول عمر در محدوده خوبی قرار گیرد.

سختی گیر چه کاری بر روی آب ورودی به برج خنک کننده برای شما انجام می دهد ؟

سختی گیر مورد استفاده در صنایع و واحدهای خانگی که موجبات تصفیه آب ورودی به برج خنک کننده را انجام می دهد غالبا از نوع سختی گیر رزینی می باشد. سختی گیر رزینی که دارای ستون مملو از رزین های سدیمی می باشد با اختلاط با یونهای مثبت موجود در آب واکنش مغناطیسی انجام داد و یونهای منیزیم و کلسیم موجود در آب را جذب می کند و نمی گذارد که این یونها از داخل دستگاه فرار کند. یونهای منیزیم و کلیسم عامل تشکیل رسوبات گچی مانند بر روی سطوح داخلی برج خنک کننده و تجهیزات داخلی دستگاه از قبیل پکینگ برج خنک کننده و ... می شود.

آیا بخار ناشی از برج خنک کننده قابلیت بازیابی دارد؟

اساس کار برج خنک کننده بر مبنای تبخیر بخشی از آب صورت می گیرد البته این مسله در برجهای خنک کننده مدار باز و هیبریدی اتفاق می افتد. حال یک ایده این است که بتوان بخاری که ناشی از تبخیر قسمتی از آب را بازیابی نمود اینکه این ایده تحقق یافتنی است یا نه نیازمند مطالعات و روشهای مهندسی می باشد.  اخیرا و با افزایش توجهات به حوزه مدیریت آب، شرکت های بسیاری شروع مطالعه در خصوص روش های کاهش مصرف آب نموده اند و در این میان عده ای مدعی شده اند که با به دام انداختن قطرات آب می توان مصرف آب برج خنک کننده را کاهش داد. در خصوص این ادعا کافی است ابتدا به نمونه های مشابه این روش در جهان مراجعه نمود که تقریبا هیچ نمونه عملیاتی و اقتصادی از دستگاه بازیافت آب برج خنک کننده که بر روی فن استک نصب می شود در دنیا وجود ندارد. دلیل این مساله درصد بسیار پایین قطرات معلق در بخار آب است که به نسبت آب تبخیر شده بسیار ناچیز است (0.003 الی 0.0001 آب در گردش)

در عین حال زمانی که آب به صورت بخار در آمده و با گرفتن حرارت از محیط، وارد فاز گاز می شود، با فیلتر کردن بخار آب نمی توان آن را به حالت مایع بر گرداند و تنها می توان با سرد کردن مجدد بخار ، آن را به حالت آب در آورد. در این حالت انرژی لازمه برای سرد کردن و کندانس بخار برابر با همان میزان گرمایی است که برج خنک کننده از آب موجود در سیستم گرفته است و اگر بخواهیم مجددا بخار را سرد نماییم عملا مجموعه سیستم برج خنک کننده کار آیی نخواهد داشت و بهتر بود از ابتدا از چیلر استفاده میشد.

توجه به این نکات کمک می نماید که در مقابل ادعاهای غیر منطقی در خصوص به تله انداختن بخار آب با مولکولار سیو - Molecular sieve و برگرداندن آن به کولینگ تاور بدون صرف انرژی، استدلال مناسبی داشته باشیم.

مجددا تاکید می کنیم که مناسبترین و رایج ترین روش کاهش مصرف آب برج خنک کننده، بهره گیری از برج خنک کن هیبرید - کولینگ تاور هیبریدی به همراه سیستم هوشمند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با راه های افزایش بهبود عملکرد برج خنک کننده و خرید برج خنک کننده مناسب کابری شما لطفاً با کارشناسان فنی شرکت سازآب تماس بگیرید و ما می توانیم یک بررسی اولیه در سیستم شما انجام دهیم تا ببینیم آیا می توان کارهایی را برای بهبود عملکرد و کاهش هزینه عملیات انجام داد. با ما تماس بگیرید یا از وب سایت ما دیدن کنید.



:: برچسب‌ها: برج خنک کننده ، قیمت برج خنک کننده ، تولید برج خنک کننده ، خرید برج خنک کننده ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 شهريور 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد